تلاش رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت پخش اذان از مساجد

تلاش رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت پخش اذان از مساجد

خبرگزاری تسنیم: همزمان با تشدید تنش ها در میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در شهر قدس، حزب «اسرائیل خانه ما» نیز در صدد است تا پیش نویس قانونی در خصوص ممنوعیت پخش اذان از مساجد را به کنست ارائه کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به تصمیم حزب «اسرائیل خانه ما» برای ارائه پیش نویس قانون ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد، نوشت: این نخستین بار نیست که حزب اسرائیل خانه ما چنین قانونی را ارائه می کند بلکه پیش از این نیز «انستازیا میخائیلی» عضو این حزب از کنست درخواست کرده بود که با تصویب قانونی، پخش اذان از مساجد را ممنوع کند اما این قانون به دلیل مخالفت های شدید و نبودن حمایت سیاسی تصویب نشد.

بر اساس این گزارش، «رابرت الیطاف» عضو کنست از حزب مذکور که این طرح را ارائه کرده است، در توجیه این طرح گفت: هزاران اسرائیلی در الجلیل، النقب، قدس و دیگر مکان ها ساکن هستند و از پخش صدای اذان از مساجد آزرده می شوند.

در همین رابطه تعدادی از اعضای عرب کنست و رهبران اسلامی این تلاش حزب مذکور برای خاموش کردن صدای اذان را یک اقدام نژادپرستانه خواندند که در راستای نقض آزادی  های دینی و عبادی صورت می گیرد.

زخمی شدن یک فلسطینی توسط نیروی دریایی اسرائیل

منابع محلی گفتند که یک جوان فلسطینی صبح امروز چهارشنبه در اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم اشغالگر در دریای بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه زخمی شد.
دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در صفحه فیس بوک نوشت که یک جوان 27 ساله در حالی که در اثر اصابت گلوله به ناحیه ران وی زخمی شده بود به بیمارستان کمال عدوان انتقال داده شد.
زخمی شدن این جوان نیز نقض جدید آتش بسی که اخیرا بین رژیم اشغالگر و گروه های فلسطینی به امضا رسیده است.

بازداشت 8 جوان از ساکنان جنین

نیروهای اشغالگر اسرائیلی امروز چهارشنبه 8 جوان از جمله 4 برادر از ساکنان شهرک های یعبد، قباطیه و جبع در جنوب جنین را بازداشت کردند.
برخی منابع امنیتی گفتند که نیروهای اشغالگر اسرائیل «بلال احمد شرقاوی» و «احمد مازن ترکمن» از شهرک یعبد را در ایست نظامی « دوتان» و «فیصل ابراهیم عبد الرحیم سباعنه» (53 ساله)، «طارق یحیی ابو الرب» (20 ساله) و «اسید ابراهیم زکارنه» (22 ساله) را پس از یورش به منازل آنها در شهرک قباطیه بازداشت کردند.
در شهرک جبع نیروهای اشغالگر دو برادر به نام های محمود 35 ساله و محمد مصطفی خلیلیه 45 ساله و یک شهروند دیگر به نام نایف محمود حمامره 30 ساله را پس از یورش به منزل و کارگاه آنها به بازداشت خود درآوردند.
نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین در شهرک یعبد واقع در جنوب جنین دو برادر به نام های عارف و جمیل محمد ابو صلاح را ساعات ها توقیف کرده و از آنها بازجویی بعمل آوردند.

یورش نیروهای اشغالگر به مدرسه ای در الخلیل

نظامیان رژیم اشغالگر در حالیکه نقاب به چهره داشتند به مدرسه الحاج زیاد جابر واقع در بخش قدیمی الخلیل یورش برده و یک دانش آموز را مورد ضرب و جرح قرار داده و وی را ربودند.
پدر این دانش آموز که «عارف محمد جابر» (13 ساله) نام دارد، گفت که نیروهای اشغالگر با یورش به مدرسه، فرزند بی گناه وی را مورد فحاشی و ضرب و جرح قرار داده و پس از آن عارف را سوار بر یک جیپ نظامی کرده و از خودرو وی را به پائین پرتاب کرده اند که در اثر آن وی زخمی شده و به بیمارستان الخلیل منتقل شد.

علمای فلسطین: امت های عربی و اسلامی برای پاسداری از مسجد الاقصی قیام کنند

دبیر کل جمعیت علمای فلسطین در خارج از تلاش های قطر و انجمن خیریه این کشور در زمینه حمایت از ملت فلسطین؛ به ویژه ساکنان باریکه غزه تمجید کرد.
دکتر نواف التکروری از عرب ها و آزادگان جهان؛ علی الخصوص علما خواست تا مسلمانان را برای تقویت پایداری فلسطینیان ساکن بیت المقدس و پایبندی شان به حراست از نخستین قبله گاه مسلمانان بسیج کنند.
وی یادآور شد: « بی تردید نخستین گردهمایی بشردوستانه حمایت از فلسطین که امروز در دوحه آغاز به کار کرد، گامی مهم و درست در راستای حمایت از فلسطین به شمار می رود و به اعتقاد بنده باید لزوم حمایت از طلاب علوم دینی در مسجد مبارک الاقصی را مورد توجه قرار داد.»
وی از علمای امت خواست تا مسلمانان و آزادگان جهان را به مقابله با یهودی سازی قدس تشویق کنند.
دبیر کل جمعیت علمای فلسطین تصریح کرد: فلسطین این روزها سخت ترین و دشوارترین روزها را تجربه می کند، تجاوزات دشمن صهیونیستی در جریان جنگ اخیر ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت و ویرانی های زیادی به بار آورد، مسجد مبارک الاقصی آماج تعرضات اسرائیل قرار گرفته است، متاسفانه این تعرضات و تجاوزات با همدستی برخی طرف های عربی صورت می گیرد.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

گروه های شهرک نشینان امروز چهارشنبه نیز در میان حراست نیروهای پلیس از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.
این گروه ها به گشت زنی در صحن های مسجد الاقصی پرداختند در حالیکه نمازگزاران و کارکنان مسجد الاقصی شعار الله اکبر سر دادند.
نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنان تدابیر شدیدی در دروازه های مسجد الاقصی اعمال کرده و به سیاست مصادره کارت های نمازگزاران تا زمان خروج آنها از مسجد ادامه می دهند.
نیروهای اشغالگر شب گذشته نیز به مسجد الاقصی و مصلای مروانی یورش بردند و این در حالی است که سازمان های حامی معبد کذایی طی فراخوانی خواستار یورش گسترده به مسجد الاقصی و اجرای برنامه تلمودی در صحن های مسجد الاقصی شدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان