سازمان ملل: توافق بین ایران و ۱+۵ به نفع جامعه جهانی است

سازمان ملل: توافق بین ایران و 1+5 به نفع جامعه جهانی است

خبرگزاری تسنیم: معاون دبیر کل سازمان ملل در اظهاراتی توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را به نفع جامعه بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژان الیاسون، معاون بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در اظهاراتی با ابراز امیدواری از حصول توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 گفت که این امر به نفع جامعه جهانی است و به حل سایر مشکلات منطقه هم کمک خواهد کرد.

آقای الیاسون این اظهارات را روز چهارشنبه و طی مراسمی برای بزرگداشت سالروز تأسیس سازمان ملل متحد عنوان کرد. عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه نیز در این دیدار حضور داشت.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه، در مراسم سالگرد شصت و نهمین سال تاسیس سازمان ملل متح گفت که به‌رغم تمامی دشواری‌ها و تحریم‌ها، ایران موفق شده «پیشرفت‌های قابل توجهی» را رقم زند.

این دیپلمات ارشد ایرانی که در حضور یان الیاسون، معاون دبیر کل سازمان ملل و گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل و نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران در محل سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت خارجه، سخنرانی می‌کرد، افزود، «تمامی این دستاوردها در شرایطی حاصل شده است که برخی قدرت های بزرگ با بهانه جویی های واهی، با توسل به تحریم های ناعادلانه و ضدبشری به اشتباه راهبردی خود علیه ملت مستقل، مقاوم و پرتوان ایران اصرار می ورزند.»

به گفته‌ی آقای عراقچی، تحریم ها «در واقع شهروندان ایران و دستاوردهای توسعه‌ای کشور را به ویژه در زمینه فقرزدایی، بهداشت و آموزش هدف قرار می دهند.» معاون وزیر خارجه ایران، تحریم‌ها را «ظالمانه» خواند و افزود که این تحریم‌ها «بیهوده» هستند و تنها «نفرت عمیق» از تحریم‌کنندگان را در میان مردم ایران پدید آورده‌اند.

از سوی دیگر، یان الیاسون، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، در سخنان امروز خود ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و «1+5» به نتیجه جدی برسد، چرا که به گفته‌ی وی، این موضوع به نفع جامعه جهانی خواهد بود و به یافتن راه حل برای مشکلات عدیده کنونی در جهان کمک خواهد کرد.

  انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان