مسکو: توافق جامع هسته‌ای تأثیر مثبتی بر حل بحران سوریه دارد

مسکو: توافق جامع هسته‌ای تأثیر مثبتی بر حل بحران سوریه دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری برای شروع دوباره مذاکرات سوریه در آینده نزدیک بر حضور ایران در این مذاکرات تأکید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «گنادی گاتیلوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی روز چهارشنبه ضمن ابراز امیدواری برای از سرگیری مذاکرات سوریه در آینده نزدیک بر حضور ایران در این مذاکرات تأکید کرده است.

به گزارش ایتارتاس، وی درباره این مذاکرات گفت: «هرچه زودتر شروع شوند، بهتر است. ما آماده هستیم حتی همین فردا در این گفت‌وگوها شرکت کنیم».

گاتیلوف اضافه کرد نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، «استفان دی میستورا» که به‌تازگی به مسکو سفر کرده بود هم موضع مشابهی دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: از تمامی بازیگران بیرونی هم می‌خواهیم در این میان نقش سازنده‌ای بازی کنند، در وهله اول منظورم آمریکا است، متأسفانه هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آنها آماده از سرگیری مذاکرات هستند دریافت نکرده‌ایم.

گاتیلوف تأکید کرد که موضع وزارت خارجه روسیه این است که وارد شدن سایر بازیگران منطقه هم که می‌توانند بر آغاز مذاکرات تأثیر مثبت بگذارند پراهمیت است. وی گفت که ایران باید جزئی از این فرایند باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که اتمام موفقیت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 تأثیر مثبتی بر حل بحران سوریه خواهد داشت.

انتهای پیام/م.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت