امام حسین(ع) یک الگوی جهانی برای سعادت بشر است


امام حسین(ع) یک الگوی جهانی برای سعادت بشر است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) یک الگوی جهانی برای سعادت بشر است، گفت: عاشوراییان نقش مهمی را در تبیین وقایع عاشورا و انتقال آن به عنوان یک الگو برای جهانیان دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی(ع) هیئت ثارالله مسجد قدس این شهر، با بیان اینکه عزادارای امام حسین(ع) فرصتی برای تعمیق تفکر در قیام عاشورا است، اظهار کرد: قیام عاشورا خوب زیستن را آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) درس زندگی بوده و خوب زیستن را آموزش می‌دهد، افزود: عزاداری امام حسین(ع) در سراسر جهان باشکوه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به عزاداری امام حسین(ع) در اروپا، گفت: مجالس امام حسین(ع) فرصتی برای بازنگری بشر در مسیر زندگی‌ است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نسل جوان تشنه معارف امام حسین(ع) است، تصریح کرد: عاشورا خون و پیام است و بشر برای رسیدن به سعادت نیازمند تعمیق و ارتقای معنویست است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر علما در پاسخگویی به شبهات دینی جوانان خاطرنشان کرد: پیامبران و ائمه اطهار آمدند تا انسان زندگی سعادتمند و با نشاطی داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) باید به درستی نقل و تحلیل شود، تصریح کرد: قیام عاشورا مختص به زمانه خود نبوده و بشر باید با تفکر در این واقعه به بصیرت برسد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به توحش و زندگی حیوانی گروهک تکفیری داعش، اظهار کرد: داعشی‌ها سر انسان‌ها را می‌برند و جنایات هولناک و وحشتناکی انجام می‌دهند که نشان دهنده زندگی حیوانی این گروهک تکفیری است که با عقبه فکری استعمار شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) یک الگوی جهانی برای سعادت بشر است، افزود: عاشوراییان نقش مهمی را در تبیین وقایع عاشورا و انتقال آن به عنوان یک الگو برای جهانیان با هدف تغییر در مسیر زندگی انسان‌ها دارند که باید به این امر به صورت ویژه توجه شود.

نماینده مرجعیت عالی تشیع در اروپا، ارزش و منزلت انسان را در تعقل، تفکر و فهم درست از زندگی عنوان و تصریح کرد: تفکر و تعقل زمینه تحول در مسیر حیات و سعادت انسان را فراهم می‌کند.

آیت‌الله رمضانی تمام سخنان امام حسین(ع) را درس‌هایی برای زندگی انسان دانست و گفت: امام حسین(ع) فهم دقیقی از زندگی، خواسته‌ها و طلب‌های انسانی را ارئه داد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی دوران پست مدرنیته و پست پست مدرنیته، افزود: پست مدرنیته به دنبال تحمیل اهداف خود به انسان‌ها و به ویژه نسل جوان بود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به ضرورت آشنایی انسان با فنآوری‌های جدید، گفت: در عصر سایبری باید فرهنگ استفاده از فناوری‌های جدید را بیاموزیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امام حسین(ع) راه بهتر زندگی کردن را با قیام عاشورا به بشر ارائه دادند، گفت: عاشورا عرصه تعهد و بهترین الگوی زندگی برای جوانان است.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) دارای درس‌های بسیار عمیقی برای چگونه زیستن است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دلایل قیام عاشورا است که باید در جامعه اسلامی اشاعه و نهادینه شده و معروف و منکر به انسان‌ها شناسانده شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر انس جوانان با دین، افزود: دین سبب معنویت و سیاست و سعادت جوانان بوده و جوان را در ادامه مسیر زندگی هدفمند می‌کند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ پردازش به زیبایی‌ها و خوبی‌ها را معروف عنوان و تصریح کرد: باید فهم و شناخت خود را از دین دقیق و درست کنیم تا بتوانیم با بصیرت زندگی کرده و به اهداف ترسیمی خود برای سعادت برسیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امام راحل با دم مسیحایی خود به ما حیات دوباره دمیدند، گفت: امام با کشیدن دست به سر ملت بیان و فهم دیگری از دین را ارائه فرمودند.

وی با اشاره به اینکه انسان نیازمند درس‌های قیام عاشورا است، تصریح کرد: امام عصر(عج) در هنگام ظهوری دستی برسر جامعه می کشد تا تعقل در جامعه ارتقا یافته و بشر کامل شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon