مراکز فرهنگی در کنار امامزادگان ایجاد می‌شود/به‌زودی عراق از لوث وجود تکفیری‌ها پاک می‌شود

مراکز فرهنگی در کنار امامزادگان ایجاد می‌شود/به‌زودی عراق از لوث وجود تکفیری‌ها پاک می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه دارد در کنار هر امامزادگان مرکزی فرهنگی ایجاد کند که در کنار این مراکز کتابخانه ها،سالن های اجتماعات و محل حضور و گردهمایی اهل فرهنگ و محبان اهل بیت باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازگچساران، علی جنتی در کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در حرم مطر این امامزاده، با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با ظلم و بیدادگری در طول تاریخ مبارزه کردند، اظهار کرد: نمونه آن خیل عظیم شهدا آزادگان سرافراز، جانبازان صبور و ایثارگران شجاع این خطه دلاور است.

وی با بیان اینکه این استان سرزمین علما و دانشمندان ارجمند بود، افزود: یاد و خاطره مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده محترم امام در این خطه را گرامی می داریم که قبل و بعد انقلاب زبان گویای این منطقه بود و امروز هم فرزند برومندشان نماینده محترم ولی فقیه و عضو محترم مجلس خبرگان پا جای پای پدر نهادند و منشا خیرات و برکات برای این استان و منطقه هستند.

جنتی ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مهد هنرمندان و فرهیختگان نام آشنای زیادی که در آثار و اندیشه‌های آنان فرهنگ اسلامی و ایرانی موج می زند، بوده و هست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما امروز در کنار مرقد مطهر بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا گرد هم آمده‌ایم برای ادای احترام به امامزاده بزرگواری که منصوب به امام موسی کاظم است.

جنتی گفت: ایران عزیز ما تجلی گاه وجود امامزادگان بسیاری است که در این خطه آرمیده اند همانگونه که حضرات محترم فرمودند و به طور حتم در سخنرانی‌ها و مقالات دیروز که در کنگره به سمع و نظر همه رسیده است افتخار ایران و افتخار مردم این سرزمین است که جزو پیروان و شیعیان شیفته و دلباخته امیر المومنین و ائمه معصومین هستند و به همین دلیل است که امامزادگان بسیاری که در دوران سیاه خلافت بنی اومیه و بنی عباس تحت ظلم و فشار قرار می گرفتند به این سرزمین پناه می آوردند و از محبت و عاطفه مردم ایران بهره می گرفتند.

وی تصریح کرد: وجود مرقد مطهر بی بی حکیمه(س) در این منطقه گویای بسیاری از مطالب است, این منطقه در مسیر عبور امام رضا(ع) از مدینه به توس بوده و نشان می‌دهد بسیاری از امامزادگانی که قصد آمدن به ایران را داشتند از این مسیر عبور می کردند و خوشبختی مردم این خطه این است که امروز می بینیم مرقد مطهر در یک چنین جایگاهی مایه خیر و برکت برای مردم این منطقه است.

جنتی با اشاره به اینکه هسته بسیاری از آبادهای و روستاهای و حتی برخی شهرها وجود حرم شریف امامزادگان در آن منطقه است، بیان کرد: موقعیت ویژه جغرافیایی این مرقد در دل کوه ها و مناطق کوهستانی سخت گذر سبب شده کانون توجه بسیاری از شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این گونه نبوده که این امامزادگان بزرگوار به یک روستایی آمده باشند و در آنجا به شهادت رسیده و بعد بارگاه ساخته شده باشد بلکه برخی از آنها در منطقه ای مدفون و به دلیل وجود مرقد این امامزادگان مردم آمدند اسکان گرفتند و به یک مرکز آباد تبدیل شد.

جنتی ابراز کرد: نمونه بارز آن شهر قم است که مرقد حضرت معصومه قرار دارد که بعه بواسطه این حرم امروز این شهر گسترش یافته و در کنار آن حوزه بزرگ علمیه قم پدید آمده و صدها فقیه و عالم آل محمد(ص) فقه اهل بیت را در آنجا تدریس می‌کند و  به مرکز ترویج فرهنگ اهل بیت تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: از جمله توصیه‌های که مقام معظم رهبری در مورد امامزادگان داشتند تدوین این مراقد مطهر به قطب‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی برای توسعه و ترویج مکتب اهل بیت و فرهنگ اسلامی و ایرانی است و خوشبختانه گام های بسیار بلندی در این زمینه در سراسر کشور برداشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه دارد در کنار هر امامزادگان مرکزی فرهنگی ایجاد کند که در کنار این مراکز کتابخانه ها،سالن های اجتماعات و محل حضور و گردهمایی اهل فرهنگ و محبان اهل بیت باشد.

جنتی با بیان اینکه بی بی حکیمه(س) هم فرزند امام معصوم و هم خواهر امام معصوم و هم ناطر تولد امام معصوم بودند، افزود: این کنگره که اولین کنگره بزرگداشت بی بی حکیمه است در شرایطی برگزار می‌شود که علی رغم ارادت بسیاری از مردم این منطقه و حضور صدها هزار نفر از زائران در مناسبت ها و ایام خاص در این منطقه در عین حال برای بسیاری از مردم ایران ناشناخته است.

وی اظهار کرد: اگر سری به شهرهای بزرگ مثل اصفهان، تبریز و پایتخت کشور بزنید و از آحاد مردم کوچه و بازار بپرسید که چقدر با بی بی حکیمه(س) آشنایی دارید اظهار بی‌اطلاعی می کنند یا اطلاعاتی که دارند بسیار ناقص است که برگزاری این کنگره و معرفی این مرقد مطهر زمینه آشنایی عامه مردم ایران چه در داخل و چه در خارج کشور می‌شود.

جنتی ابراز کرد: خوشبختانه شبکه های تلویزیونی استانی ما روی ماهواره در بسیاری از مناطق دنیا قابل مشاهده است و کمک می‌کند به اینکه ما بتوانیم این حرم مطهر را به همه مردم دنیا, مسلمانان و به‌ویژه مردم ایران معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: کنگره ملی بی بی حکیمه(س) زمانی برگزار می شود که جهان اسلام با نیزه‌های فکری منحرف و جریانات انحرافی و تکفیری روبه‌رو است که چهره اسلام ناب را مخدوش کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خاورمیانه، سوریه و شمال آفریقا شاهد گروه های انحرافی و ترویست هستند، افزود: ولی در ایران اسلامی به برکت برخورداری از مکتب اهل بیت و به برکت رهبری حکیمانه صحیح مقام معظم رهبری کشور در آرامش کامل بسر می‌برد به درو از تعصبات کور است.

جنتی گفت: قدرت ملی ما در کشور به گونه‌ای که در سایه ارتش نیرومند، سپاه پاسداران شجاع و فداکار، بسیجیان جان برکف و مردم ولایتمدار ایران هیچ کس جرات ندارد به این کشور حمله بکند و یا آن را دچار نا آرامی بکند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نه تنها این کشور در آرامش به سر می برد بلکه به برکت دلاورمردان جمهوری اسلامی برخی دیگر از کشورهای که در معرض سقوط قرار گرفته بودند نجات پیدا کردند.

جنتی افزود: یک روز فکر می‌کردند رژیم بشار اسد در سوریه مثل بسیاری از رژیم های دیگر ظرف یک ماه یا دو ماه و تظاهرات در خیابان ها دچار فروپاشی شده و از بین می‌برند اما بعد از سه سال علی رغم همه ویرانی‌ها و تلاش‌ها و کمک‌های میلیاردی و تسلیحاتی قدرت‌های بزرگ و حضور هزاران نفر چریک آموزش دیده در نقاط مختلف دنیا جمع شدند، نتوانستند به هدف خود برسند.

وی ابراز کرد: امروز می‌بینیم که همین عناصر تکفیری در شمال عراق جمع و بخشی از این کشور را اشغال کردند اینها به دنبال اشغال بغداد و عتبات مقدسه بودند و اما به برکت فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌ها دلاورمردان این خطه قدم به قدم عقب نشینی می‌کنند و انشالله در آینده نزدیک این خاک مقدس از لوث وجود آنها پاک می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon