بهره‌گیری از ظرفیت بسیج, استقلال اقتصادی کشور را رقم می‌زند

بهره‌گیری از ظرفیت بسیج, استقلال اقتصادی کشور را رقم می‌زند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: استفاده از ظرفیت مردمی بسیج همچون دوران دفاع مقدس در عرصه اقتصادی نیز استقلال واقعی این کشور را رقم می‌زند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در جلسه شواری اداری اردبیل با محوریت اقتصادی مقاومتی اظهار کرد: ما امروز با معضلات زیادی در کشور روبه‌رو هستیم که فرمول حل آنها جلب مشارکت مردمی است چرا که زیاد نباید به مذاکرات هسته ای و برطرف شدن تحریم ها امیدوار باشیم بلکه باید ظرفیت های ملی خودمان را پای کار بیاوریم و با آزاد کردن این توان ملی اقتصادمان را سر و سامان دهیم.

نقدی با بیان اینکه امروز بسیج در معرض بهره‌برداری صحیح مسئولان و دلسوزان نظام است، گفت: ما اگر می خواهیم بر بیکاری، مهاجرت بی رویه و مشکلات متعدد اقتصادی غلبه کنیم راه آن اعتماد و اعتقاد به مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت ها و توان بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان افزود: ما اگر می خواهیم همچون استقلال سیاسی و تحقق جمهوریت، اسلامیت و آزادی در این کشور به استقلال اقتصادی نیز برسیم باید از ظرفیت بسیج استفاده کنیم.

وی با اشاره به حضور بیش از 3 هزار گروه جهادی در مناطق محروم و روستایی تصریح کرد: به شکل ارزان می توانیم از توان این گروه‌ها در بخش های مختلف عمران و آبادانی و رونق تولید روستایی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

نقدی اصالت و ماهیت حقیقی اقتصاد مقاومتی را تقویت تولید ملی دانست و گفت: شایسته نیست به خاطر مصرف بی رویه و بیش از 64 میلیارد تومان واردات داشته باشیم بلکه با تقویت جبهه تولید داخلی و تحقق این شعار که هر ایرانی یک تولیدکننده و هر خانه یک کارخانه باشد می‌توانیم از این ظرفیت های کوچک به الگوسازی تولید مناسب استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز تولید در ابعاد واحدهای تولیدی کوچک مرسوم است و ما باید در تولید ماکیان، مرغ، ماهی و دیگر نیازمندی هایمان از فضای کوچک خانگی استفاده کرده و همه در این جهاد مقدس مشارکت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 1 میلیون چاه مجوزدار و غیرمجاز در کشور بیان کرد: اگر از 50 هزار چاه برای تولید ماهی در قالب استخرهای کوچک استفاده کنیم به راحتی می توانیم در تولید گوشت سفید به خودکفایی برسیم.

نقدی با تاکید بر ضرورت استفاده از رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی درست و ترغیب و تشویق مردم به حوزه تامین بخش عظیمی از نیازهای خود افزود: بهترین حرکت احیای تولیدات محلی و بها دادن به این امر است که نمونه آن را در تولید ورمی کمپوست با هدف جلوگیری از 600 هزار واردات کود شیمیایی است که می توانیم با تولید و توزیع کود ارگانیسم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان علمی کردن کشاورزی را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: باید از شیوه ها و روش‌های درست به شیوه کشاورزان نمونه در تولید محصول با توان بالا استفاده کنیم که در این زمینه قرار است شبکه آموزش کشاورزی نیز در صدا و سیما راه اندازی شود.

وی تولید کشاورزان نمونه را 2 تا 3 برابر کشاورزان عادی دانست و گفت: اگر در این استان کشاورز نمونه ما با 161 تن تولید از تولید متوسط 40 تن سبقت می‌گیرد باید این الگوی کشاورز نمونه را به گونه ای ترویج کنیم تا با افزایش سطح علمی تولیدکنندگان ظرفیت‌ها افزایش یافته و تولیدات تقویت شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon