خوب زندگی کردن و خوب مردن از آموزه‌های قیام امام حسین (ع) است

خوب زندگی کردن و خوب مردن از آموزه‌های قیام امام حسین (ع) است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی گفت: خوب زندگی کردن و خوب مردن را از حسین (ع) باید آموخت، نوع رفتار امام حسین (ع) با دوستان و دشمنان، بهترین الگوی رفتاری است.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی در مراسم سوگواری و عزاداری کارکنان فرماندهی حفاظت سپاه با اشاره به حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" اظهار داشت: امام حسین (ع) تا روز قیامت یک چراغ نورانی و عامل هدایت بشر است. حسین بن علی (ع) چراغ هدایتی است که همه انسان‌ها در همه اعصار قادرند در تمام گرفتاری‌های دنیوی و مشکلات روحی و روانی راه خود را بیابند و در مسیر حرکت درست قرار بگیرند.

وی با مهم دانستن تبیین تمام ابعاد قیام امام حسین (ع) توسط وعاظ و افراد آگاه، تصریح کرد: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) به درستی تبیین نشود، ظلم بزرگی در حق ایشان است، ابراز احساسات و گریه کردن اگرچه لازم است، اما به تنهایی کافی نیست، بلکه تدبر در هدف قیام امام حسین (ع) و تمام رفتار و کردار آن امام همام که سراسر درس و عبرت است، از ضروریات این ماه است.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی، خوب زندگی کردن و خوب مردن را از جمله آموزه‌های قیام امام حسین (ع) برشمرد و اظهار داشت: خوب زندگی کردن و خوب مردن را از حسین (ع) باید آموخت، نوع رفتار امام حسین (ع) با دوستان و دشمنان، بهترین الگوی رفتاری است و این دو ماه محرم و صفر فرصت نابی برای انتقال مفاهیم قیام آن امام بزرگوار است.

سردار گرجی‌زاده افزود: آنچه در کربلا اتفاق افتاد، یک جنگ عادی نبود بلکه ابتدایی‌ترین اصول حاکم بر جنگ در این حادثه رعایت نشد و ظالمانه‌ترین جنایات در این جنگ توسط دشمنان نسبت به امام حسین (ع) و خاندان گرانقدرشان انجام شد.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی با بیان اینکه امام زین العابدین (ع) یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های داستان غم بار کربلاست از تحریفاتی که در مورد بیمار بودن ایشان مطرح می‌شود، انتقاد کرد و اظهار داشت: آن امام فقط مدت کوتاهی بیمار بودند و همه زندگی ایشان به مجاهدت در جهت زنده نگه داشتن اسلام و واقعه عاشورا اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon