۲۶ میلیارد ریال برای پروژه‌های فرهنگ و هنر دشتی تخصیص یافت


26 میلیارد ریال برای پروژه‌های فرهنگ و هنر دشتی تخصیص یافت

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان دشتی گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه‌های فرهنگ و هنر درشهرستان دشتی امسال ۲۶میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت استانی و سایرمنابع تخصیص یافته است.

غلامرضا مهرجو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دشتی با بیان اینکه توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در این شهرستان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اظهار کرد: شهرستان دشتی از دیرباز محل فرهنگ و ادب بود بگونه‌ای که دراین شهرستان علما، نویسندگان و شاعران به نامی داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی در حوزه قرآن جایگاه مهمی در کشور دارد تصریح کرد: نخستین دهکده قرآنی کشور در روستای چارک دشتی قرار دارد بگونه‌ای که تمامی ساکنان این منطقه با قرآن کریم مانوس هستند و این در حالی است که شهرها و روستاهای شهرستان دشتی در حوزه قرآنی دربخش‌های قرائت، حفظ و تفسیر دارای رتبه‌های برتر استانی هستند.

فرماندار شهرستان دشتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به مسائل و برنامه‌های فرهنگی تاکید دارند تصریح کرد: این شهرستان دارای زیرساخت‌های مهم فرهنگی است که امسال این زیرساخت‌ها تقویت و توسعه می‌یابد تا همچنان شهرستان دشتی در حوزه‌های فرهنگی دارای رتبه‌های برتر استان بوشهر باشد.

مهرجو، از تخصیص 26میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هنری در دشتی خبرداد و گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه‌های فرهنگ و هنر در شهرستان دشتی امسال 26 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت استانی و سایرمنابع تخصیص یافته است.

وی، از برپایی نمایشگاه کتاب در دشتی خبرداد و افزود: در هفته کتاب بزرگترین نمایشگاه  کتاب همزمان با شش شهرستان استان بوشهر در خورموج راه اندازی می‌شود.

فرماندار دشتی اهدا کتاب به کتابخانه‌های عمومی، مراکز دانشگاهی، مدارس و مساجد دشتی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان دانست و گفت: علاوه براین برنامه فرهنگی، تبلیغی، هنری و دینی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان در شهرستان دشتی برگزار می‌شود.

مهرجو برگزاری تجلیل از نویسندگان و کتابداران برتر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، به صدا درآوردن زنگ کتاب در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در دشتی اعلام کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon