قطع حمایت دیپلماتیک دولت اوباما از اسرائیل بعد از انتخابات کنگره

قطع حمایت دیپلماتیک دولت اوباما از اسرائیل بعد از انتخابات کنگره

خبرگزاری تسنیم: یک مجله آمریکایی با اشاره به وجود بحرانی تمام عیار بین روابط واشنگتن و تل آویو نوشت که انتظار می‌رود دولت اوباما بعد از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره، حمایت دیپلماتیک خود از اسرائیل را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جفری گلدبرگ» روزنامه نگار مجله «آتلانتیک» که روابط نزدیکی با کاخ سفید دارد، نوشت که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قرار است بعد از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر آتی، همکاری و روابط خود را با اسرائیل کاهش و به حمایت دیپلماتیک واشنگتن از تل آویو تا سال 2015 میلادی پایان دهد.

بر اساس این خبر، انتظار می رود که اوباما حمایت از اسرائیل در سازمان ملل را نیز متوقف کند.

این خبر آتلانتیک در بحبوحه انتقادات روزانه از اسرائیل توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است؛ وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار درباره واکنش بین المللی، گزارش های مربوط به تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای ساخت هزار واحد مسکونی جدید در بیت المقدس را محکوم و آن را ناسازگار با مسیر صلح با فلسطین توصیف کرده است.

گلدبرگ در ادامه گزارش خود در آتلانتیک نوشت که روابط بین واشنگتن و تل آویو در حال حاضر در وخیم ترین وضعیت خود قرار دارد و بعد از انتخابات میان دوره ای کنگره، به طرز چشمگیری وخیم تر می شود.

این روزنامه نگار در گزارش 28 اکتبر خود با اشاره به دشمنی بین تل آویو و واشنگتن بر سر توافق هسته ای با ایران و همچنین راه حل تشکیل دولت فلسطین، نوشت که روابط بین آمریکا و اسرائیل در حال حرکت به سمت یک بحران تمام عیار است؛ این در حالیست که کاخ سفید اعلام کرده است که توافق هسته ای با ایران احتمالا بعد از انتخابات کنگره آمریکا حاصل خواهد شد.

انتقادات دولت اوباما از نتانیاهو در طول سه ماه گذشته شدت پیدا کرده است و این در حالیست که مقامات آمریکایی تاکید دارند که روابط دفاعی میان آنها همچنان قوی است؛ این در حالیست که کاخ سفید در آگوست 2014، تحویل سلاح به اسرائیل در جنگ این رژیم علیه حماس را به حالت تعلیق در آورد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در تاریخ 29 اکتبر به نقل از مقامات آمریکایی، نوشت که واشنگتن در حال همکاری با ایران در طیف وسیعی از مسائل منطقه ای است و این همکاری همچنین به نرم شدن موضع واشنگتن در قبال حماس و حزب الله لبنان منجر شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان