۲۷ هزار واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در کشور راه‌اندازی شده است

27 هزار واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در کشور راه‌اندازی شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: از ابتدای امسال تاکنون از سهمیه ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی که باید شکل بگیرید ۲۷ هزار واحد تولیدی در استان ها راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار ابراهیم عزیزی در جلسه شورای اداری با محوریت اقتصاد مقاومتی در ادبیل اظهار کرد: در سال گذشته 23 هزار و 500 واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شده که استان اردبیل یکی از استان های موفق و پیشرو در این زمینه بوده که توانسته برای 1 هزار و 128 واحد تا 75 درصد تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کند.

وی اهداف آرمانی بسیج سازندگی را محرومیت زدایی و حرکت های جهادی در امر سازندگی دانست و گفت: همه باید به عزم ملی و اراده جمعی در این زمینه بها بدهیم و تلاش کنیم تا با تفکر ناب بسیجی و جهادی که لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: جز با پشتیبانی از بسیج و حرکت های مردمی نمی توانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی به موفقیتی دست پیدا کنیم که به طور قطع در این زمینه بزرگترین دستاورد عینیت بخشی به استقلال اقتصادی است.

عزیزی با اشاره به توانمندسازی بنیه اقتصادی کشور در جلوگیری از شوک های اقتصادی با تفکر و جلوه ای از اندیشه بسیجی بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا اقتصاد شکننده خودمان را به سمت اقتصاد پویا و توانمند سوق دهیم تا جلوی ضعف ها و نارسایی ها گرفته شود.

وی افزود: در این راستا بهره گیری از ظرفیت های نسبی تولید و کارآفرینی و بها دادن به توانمندی های داخلی مهم است به طوری که استان های مختلف نظیر اردبیل می توانند در این زمینه موفق عمل کرده و در خودکفایی کشور راهگشا عمل کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی رسیدن به مرز استقلال اقتصادی را همچون استقلال سیاسی و دیگر آرمان های نظام اسلامی ضروری خواند و گفت: اگر جهادی و بسیجی وار وارد حوزه اقتصاد مقاومتی نشویم رسیدن به استقلال اقتصادی امکان پذیر نیست.

عزیزی سوق دادن سرمایه‌های کوچک به سرمایه‌گذاری های تولیدی کلان و مولد را از اهداف بسیج سازندگی دانست و اظهار کرد: باید ظرفیت های مردمی را با ساختار حاکمیتی به گونه ای پیوند بزنیم تا خروجی آن تحقق اهداف ارزشی و اعتقادی باشد تا به مفهوم واقعی اقتصاد توانمند در کشور شکل بگیرد.

وی فعالیت بسیج سازندگی را در حوزه اقتصاد مقاومتی در 3 سال اخیر مناسب و مطلوب و در ایجاد بیش از 50 هزار واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی مفید برشمرد و افزود: تا پایان امسال 39 هزار و 500 واحد در این زمینه به بهره برداری می‌رسد که تاکنون 27 هزار واحد راه اندازی شده است.

عزیزی خواستار راه اندازی شورای اقتصاد مقاومتی در استان ها و شهرستان ها، همراهی دولت و مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی، تسریع در صدور مجوزها و پروانه ها در استان های مختلف و تامین نهاده ها و واحدهای تولیدی شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: برای استان اردبیل تاکنون 15 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که تا 15 آذرماه نیز منابع جدید تزریق می شود تا بیش از 1 هزار واحد راه‌اندازی شده تا با کمک استاندار اردبیل فعالیت اقتصادی خود را شروع کنند.

وی با تشریح ضرورت استفاده از تولیدات این حوزه در بخش های مختلف اداری و اجرایی و بها دادن به گروه‌های جهادی در رفع محرومیت ها در استان‌های مختلف افزود: یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم بحث علمی کردن کشاورزی است که در قالب طرح همگام با کشاورزی سعی داریم از این توان و ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon