۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اقتصادی در اردبیل آغاز شده است

6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اقتصادی در اردبیل آغاز شده است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اقتصادی در استان اردبیل آغاز شده که نتایج آن در تقویت اقتصاد مقاومتی مشهود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری با محوریت اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: ما باید تسهیلات ارزان قیمت و تامین زیرساخت های لازم را برای تولیدکننده فراهم آوریم تا آنها بتوانند از ظرفیت و توان تولید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت تا 200 میلیون تومان در پروژه های کوچک ومتوسط سرمایه گذاری مشارکتی انجام می دهد، گفت: در تامین 40 تا 50 درصد منابع سرمایه گذاری از این ظرفیت بنیاد برکت می توان استفاده کرد.

رئیس شورای اداری استان با تشریح اینکه در 11 ماه گذشته 70 تا 80 درصد وقت بنده صرف مسائل اقتصادی و پیگیری تسهیل حضور سرمایه گذاران شده است، افزود: همچنان درآمد مردم این استان از سرانه متوسط کشوری پایین است که باید این حوزه را تقویت کرد.

خدابخش تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان اردبیل شروع شده که 1 هزار و 500 میلیارد تومان آن مربوط به قرارگاه خاتم الانبیا در تکمیل بخش بخار نیروگاه سبلان اردبیل است.

وی بیان کرد: در شمال استان اردبیل شامل شهرستان‌های، پارس آباد، بیله سوار و گرمی از محل صندوق توسعه ملی 3 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده تا با همکاری وزارت نیرو و جهاد 62 هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شود که این خود می تواند یک کشت و صنعت عظیمی را زمینه‌ساز شود.

استاندار اردبیل عمده محصولات تولیدی را با هدف صادرات آن هم به کشورهای همسایه محصولات کیفی و در قالب صنایع تکیملی توصیف کرد و افزود: باید برای 50 هزار بیکار این استان که اغلب فارغ التحصیل دانشگاهی هستند زمینه اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: نباید فارغ التحصیلان منتظر استخدام دولتی باشند بلکه با تامین زیرساخت ها و پرداخت تسهیلات می توان دست این جوانان را گرفت تا فضای اشتغال برای آنها به وجود آید.

رئیس شورای اشتغال استان با اشاره به فعالیت جوانان توانمند و خوش فکر در قالب شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: انتظار آنها این است که در قالب این شرکت ها تولیداتشان مورد توجه قرار گرفته و به مصرف داخلی برسد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon