هشدار درباره ‌وضعیت بحرانی آب خوزستان /خشکی تالاب هورالعظیم آسیب زیادی به محیط زیست می‌زند

هشدار درباره ‌وضعیت بحرانی آب خوزستان /خشکی تالاب هورالعظیم آسیب زیادی به محیط زیست می‌زند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سازمان محیط زیست استان خوزستان گفت: وضعیت آب استان خوزستان به قدری بحرانی است که آب به تالاب هورالعظیم نمی‌رسد و در صورت خشکی تالاب هورالعظیم آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی به محیط زیست می‌رسد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار کرد: سازمان آب و برق استان خوزستان وضعیت بد و بحرانی آب استان را باید به مسئولان کشوری اعلام کنند.

وی افزود: وضعیت آب استان خوزستان به قدری بحرانی است که آب به تالاب هورالعظیم نمی‌رسد و در صورت خشکی تالاب هورالعظیم آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی به محیط زیست می‌رسد.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان خوزستان گفت: امروزه وضعیت آب فقط کارون نیست و حتی وضعیت رود کرخه هم بحرانی است و به همین دلیل کشاورزی در آن منطقه محدود شده است.

وی بیان کرد: اطلاعاتی که از وضعیت آب استان خوزستان اعلام می‌شود دقیق نیست و باید اطلاعات صحیح درباره وضعیت رود کارون اعلام شود.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه تنویر افکار عمومی برای مشخص شدن وضعیت رود کارون 2 بخش است، عنوان کرد: باید نمایندگان استان خوزستان با حضور در مکان‌های مختلف دفاعیات خود را انجام دهند و اساتید دانشگاه‌ها دفاعیات علمی خود را به گوش مردم برسانند.

وی با بیان اینکه آب کارون قابلیت استفاده تجاری، صنعتی، تولید انرژی و کشاورزی را دارد، گفت: سالانه بیش از 13 میلیون تن از محصولات کشاورزی به آب کارون وابسته هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon