همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: همزمان با سراسر کشور همایش عظیم شیرخوارگان حسینی فردا مصادف با ششم محرم‌الحرام در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بشرویه، رئیس ستاد شیرخوارگان حسینی شهرستان بیرجند صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی، حضرت علی‌اصغر(ع) را بزرگترین سند مظلومیت و درخشان‌ترین چهره کربلا عنوان و اظهار کرد: تاریخ هیچ واقعه‌ای را در تاریخ شهادت به چنین سنگینی ندیده است.

علیرضا گرجی هدف اصلی برگزاری این همایش را اعلان سند مظلومیت ابی‌عبدالله به جهان و جهانیان دانست و افزود: شهادت این طفل شیرخواره از مصائب بزرگ عاشورا بود.

رئیس هیئت حضرت علی اصغر (ع) در بشرویه نیز اظهار کرد: از 600 شیرخواره برای حضور در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بشرویه ثبت‌نام شده است.

علی حسینی‌نژاد هدف از برگزاری این همایش را انتقال فرهنگ عاشورای حسینی به نسل آینده دانست و گفت: حضرت علی اصغر (ع) شیرخواره معصوم امام حسین (ع) آشکار کننده حق و باطل و رسواگر جبهه باطل در قیام عاشورای حسینی است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از عاطفی‌ترین واقعه عاشورای حسینی، شهادت مظلومانه این سرباز خردسال امام حسین (ع) است در این راستا در این همایش عظیم، سعی بر آن است تا فرهنگ حسینی (ع) و پیام عاشورا از طریق این مراسم نمادین به جهان مخابره شود.

رئیس هیئت حضرت علی اصغر (ع) بشرویه به عمده برنامه‌های در نظر گرفته شده در همایش شیرخوارگان حسینی در بشرویه اشاره و تصریح کرد: اهدای لباس به شیرخوارگان، قرائت قرآن، سخنرانی با موضوع ایام محرم و همچنین نقش مادر در حسینی شدن فرزندان، مرثیه‌سرایی، مداحی و اجرای مراسم نذرنامه از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش است.

حسینی‌نژاد درباره پرداخت هزینه‌های این همایش گفت: تمام هزینه‌های این همایش از محل نذورات و هدایای مادران تامین می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon