دولت با هرگونه نارسایی اداری در سقز با جدیت مقابله می‌کند

دولت با هرگونه نارسایی اداری در سقز با جدیت مقابله می‌کند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سقز گفت: مبارزه با فساد، رشوه و هرگونه نارسایی اداری که مانع خدمتگزاری مطلوب به مردم شود را در شهرستان سقز با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، علی‌اکبر ورمقانی صبح امروز در همایش مبارزه با فساد اداری و ترویج سلامت اداری که در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و تعالیم اسلام، اظهار کرد: باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر، فقط کار حکومت و دولت نیست، بلکه وظیفه آحاد جامعه نیز هست.

وی با تشریح برخی از معروف‌های اداری، تکریم ارباب رجوع را یکی از مهم‌ترین معروفات در حوزه کار اداری عنوان کرد و گفت: مبارزه با فساد، رشوه و هرگونه نارسایی اداری که مانع خدمتگزاری به مردم شود را در شهرستان سقز با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرماندار شهرستان سقز به ضرورت کاهش بروکراسی اداری اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش بروکراسی اداری خدمات‌رسانی به شهروندان را سرعت می‌بخشد و میزان رضایت عمومی در جامعه افزایش می‌یابد.

وی به شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: قرآن با توجه به ظرفیت بشر و به تدریج نازل شد و بحث امر به معروف و نهی از منکر هم به عنوان یک واجب الهی باید به آرامی و به تدریج در جامعه دنبال شود.

ورمقانی با اشاره به حدیثی از حضرت امام باقر (ع) پیرامون این فریضه الهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجبی عظیم و بزرگ است که برپایی سایر واجبات به آن بستگی دارد.

وی تسلط کارمندان بر قوانین و مقررات در ادارات را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس در برخی موارد به اصلاح قانون اقدام می‌کنند نشان دهنده این است که برخی قوانین مانعی بر سر راه خدمتگزاری واقعی به مردم است و باید اصلاح شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon