کنگره شهدای هنرمند در کشور برگزار می‌شود

کنگره شهدای هنرمند در کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: برای شهدای هنرمند در همه رشته‌ها که بالغ بر ۲ هزار هنرمند شهید هستند کنگره کشوری در گرامیداشت جایگاه هنری آن‌ها برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین قنادیان پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در آستانه برگزاری کنگره شهدای تئاتر کشور در جمع خبرنگاران اردبیل، اظهار کرد: ما امروز در جبهه فرهنگ به عنوان نقطه قوت نظام اسلامی‌مان قادر هستیم به همه کشورها الگو و آرمان مناسب ارزشی و اعتقادی ارائه کنیم که به طور قطع در این حرکت ارزشی و صدور فرهنگ ناب اسلامی می توانیم شایسته و موفق عمل کنیم.

وی کلیدی ترین حرکت فرهنگی را ارتقای فرهنگ ایثار، گذشت و شهادت طلبی برشمرد و گفت: اگر شیعه را با شهادت و انتظار می‌شناسند و هراس استکبار جهانی نیز از این دو مفهوم است ما از این سرمایه عظیم و نقطه قوت استفاده می کنیم تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف شایستگی هایمان را بیش از گذشته نشان دهیم.

قنادیان با بیان اینکه برای بیش از 2 هزار شهید هنرمند در کشور کنگره هایی برگزار شده و در رشته های مختلف در استان‌ها یادواره‌ای برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید سعی کنیم تا بدنه ایثارگری جامعه هنرمندان را با بدنه فعال و کوشای جامعه پیوند داده و به تحکیم ایثارگری ها و سعادت طلبی ها همتی راستین داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان رویکرد اصلی بسیج هنرمندان را شناسایی و ارتباط‌گیری و تربیت هنرمندان دانست و افزود: بر این باوریم اگر هنرمند ما خوب تربیت شود و باهویت اسلامی مانوس شود زمینه حرکت تحولی ما در جامع فراهم می شود.

وی از هنرمند به عنوان مبلغ و هدایتگر یاد و بیان کرد: هنرمند ما امروز به دنبال مهارت آموزی و توانمندسازی رکن مهارتی و حرفه‌ای خود است تا با جذابیت بتوانند در این عرصه تاثیرگذار عمل کند.

قنادیان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی اظهار کرد: در بخش حمایتی از هنرمندان نیز سعی داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف از آثار هنرمندان و تولیدات آنها حمایت کرده و در یک جریان سازی و فضاسازی مناسب به تقویت برنامه ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon