روحانیون در صف مقدم احیای فریضه امر به معروف قرار دارند

روحانیون در صف مقدم احیای فریضه امر به معروف قرار دارند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت سقز نقش ائمه جمعه و جماعت و روحانیون در ترویج این فریضه الهی را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: این افراد در صف مقدم احیای این واجب الهی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، ماموستا سید حسین حسینی صبح امروز در همایش مبارزه با فساد اداری و ترویج سلامت اداری که در این شهرستان برگزار شد با اشاره به مراتب و مراحل امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مربوط به تمامی افراد جامعه است و دستگاه و نهاد خاصی در این حوزه به تنهایی مسئولیت ندارد.

وی ضرورت توجه به امر به معروف در جامعه به عنوان یک واجب شرعی را یادآور شد و گفت: افرادی که منکری را می بینند و تذکر نمی‌دهند مورد عذاب خداوند قرا خواهند گرفت.

امام جمعه موقت سقز با اشاره به آیاتی از قرآن مجید پیرامون توجه و احیای این فریضه الهی به تشریح برخی از معروفات و منکرات اعتقادی، عبادی و اخلاقی پرداخت و خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی  تمامی پیامبران، امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی در تشریح برخی از معروفات که آن را ضرورت حال حاضر جامعه اسلامی عنوان کرد گفت: خدمت به کشور و اعلام انزجار از استکبار جهانی از معروفاتی هستند که همه باید به آن توجه داشته باشند.

ماموستا حسینی با عنوان اینکه خدمتگزاری صادقانه نوعی عبادت و یکی از معروفات مهم است افزود: مسئولان و کارمندان باید کاری را که به آنها واگذار شده به نحو احسن انجام دهند زیرا مسئولیت امانت الهی بوده و صداقت و درست کار کردن از ایمان است.

وی نقش ائمه جمعه و جماعت و روحانیون در ترویج این فریضه الهی را بسیار با اهمیت عنوان و خاطر نشان کرد: این افراد در صف مقدم احیای این واجب الهی قرار دارند.

امام جمعه موقت سقز گفت: فرد مسلمان باید با سعه صدر و آرامش کامل منکرات را در جامعه تذکر دهد و فرد تذکر گیرنده هم باید با حسن نیت تذکر برادر و خواهر دینی خود را بپذیرد تا بدی‌ها از جامعه اسلامی به طور کامل رخت بربندد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon