اردبیل میزبان کنگره ۴۳۴ شهید تئاتر کشور می‌شود

اردبیل میزبان کنگره 434 شهید تئاتر کشور می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر نخستین کنگره شهدای تئاتر کشور گفت: استان اردبیل ۱۲ آذرماه میزبان نخستین کنگره ۴۳۴ شهید تئاتر کشور است که با حضور مسئولان کشوری و استانی و خانواده‌های هنرمندان رشته تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین مسافر آستانه پیش از ظهر امروز در آستانه برگزاری کنگره شهدای تئاتر کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از بین 2 هزار شهید هنرمند که در کشور شناسایی شده، 434 شهید مختص به رشته تئاتر است که اردبیل در قدم نخست میزبان کنگره شهدای تئاتر است تا بتوانیم ارزش ها و آثار آنها را که جمع آوری شده مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان در پی رشادت و نقش آفرینی خود در عرصه‌های مختلف به شکل حرفه‌ای تلاش می‌کند تا در قالب جشنواره‌های متعدد فرهنگی هنری قدردان هنرمندانی باشد که در نهادینه کردن ارزش های اسلامی، دینی و معرفتی سعی داشته اند.

دبیر نخستین کنگره شهدای تئاتر کشور گفت: ما در این حوزه با وجود هجمه های فرهنگی بیگانگان تنها با هدف دفاع از آرمان های دینی و ارزشی سعی کردیم تا جشنواره را برگزار کنیم که به یقین در این حوزه بر آنیم تا روح هنر تئاتر را که روح مردمی و حمایت های ارزش مدارانه است با الهام از این شهدا گسترش دهیم.

مسافر آستانه با اشاره به امنیت و آرامش کشوری با وجود تهدیدات استکبار جهانی در منطقه بیان کرد: همانطوری که در جنگ 8 ساله توانستیم با شایستگی و سربلندی در میدان مصاف با دشمن پیروز شویم امروز نیز در مصاف فرهنگی با دشمن بسیجیان ما آستین بالا زدند تا یک فضای خوب طاهر و طیب را در این زمینه به وجود آورند.

وی با اشاره به سعی و جدیت در جمع آوری آثار هنرمندان در رشته های مختلف از عکس، فیلم و نوشته گرفته تا رشته های تجسمی افزود: با شناسایی آثار و انتشار در قالب آثار فرهنگی و هنری فاخر سعی می کنم تا در همه استان ها کنگره های شهدای هنرمند را برگزار کنیم که در سال های آینده نتایج آن را به خوبی می بینیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon