برخورد قاطع با متخلفان از راهکارهای کاهش فساد اداری است

برخورد قاطع با متخلفان از راهکارهای کاهش فساد اداری است

خبرگزاری تسنیم: بازرس کل استان کردستان به راهکارهای کاهش فساد اداری اشاره کرد و گفت: برخورد قاطع با متخلفان یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش فساد اداری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، سید‌ محمد مهدی طباطبایی‌ مهریزی صبح امروز در همایش مبارزه با فساد اداری و ترویج سلامت اداری که در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی است اظهار کرد: زنده کردن این واجب مهم اسلامی و عمل به آن عامل توسعه، رشد و بالندگی کشور خواهد شد.

وی به راهکارهای کاهش فساد اداری اشاره کرد و گفت: مشخص شدن شرح وظایف، آگاهی کارمندان از قوانین و مقررات، بالابردن آستانه تحمل مدیران، برنامه‌ریزی و به روز کردن زیرساخت‌های لازم برای انجام مطلوب کارهای اداری از راهکارهای کاهش فساد اداری است.

بازرس کل استان کردستان با اشاره به برخی دیگر از راهکارهای کاهش فساد اداری خاطر‌نشان کرد: توجه به آموزش‌های لازم اداری، برخورد قاطع با متخلفان و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت مستمر بر پروژه‌های عمرانی از جمله دیگر مواردی است که سبب جلوگیری از فساد اداری خواهد شد.

وی با عنوان این موضوع که با وجود نظارت‌های بی شمار، با افزایش تخلفات اداری روبه‌رو هستیم این امر را نشانه کم توجهی به مبانی اعتقادی و فرهنگ اسلامی برشمرد.

طباطبایی‌ مهریزی به بحث سلامت اداری از دیدگاه امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: توجه به شایسته سالاری در انتصابات، حاکمیت قانون، حساب پس دادن و مورد محاسبه قرار گرفتن، ارتباط با مردم، خودسازی نقد خویشتن و حراست از بیت المال از جمله مواردی است که در نهج البلاغه به آن اشاره شده و سلامت دستگاه اداری را ارتقا می‌دهد.

در این همایش از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از 2 کارمند خواهر و یک دانشجوی محجبه، 2 نفر برگزیده مسابقات امر به معروف و نهی از منکر، 2 فعال قرآنی، یک نفر مداح اهل بیت(ع) و 3 معاون ستاد احیا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon