حجت‌الاسلام قائمی همواره خود را بدهکار انقلاب و ولایت فقیه می‌دانست


حجت‌الاسلام قائمی همواره خود را بدهکار انقلاب و ولایت فقیه می‌دانست

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه با رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی، گیلان عالم مجاهد را از دست داد، گفت: ایشان در زندگی شخصی خویش همواره به مال دنیا پشت کرد و خود را بدهکار به انقلاب و ولایت فقیه می‌دانست.

سردار نظرعلی علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رودسر، در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری عالم فقید و روحانی مبارز گیلان حجت‌الاسلام قائمی، اظهار کرد: مرحوم قائمی(ره) خود را سرباز امام راحل و مقام معظم رهبری می‌دانست.

وی با اشاره به شهادت دو فرزند مرحوم قائمی در دوران دفاع مقدس، افزود: ایشان هرجا احساس کرد که باید در صحنه حضور یابد وارد میدان شد و پیش از انقلاب به عنوان  شیخ نترس و مبارز گیلان همواره با ساواک درگیر بود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان، گفت: کتاب زندگینامه پر از رنج و مبارزه با طاغوت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی باید تدوین و منتشر شود تا جوانان و مردم گیلان بدانند که ایشان چقدر مظلوم و مومن به خدا بود.

سردار علیزاده، با اشاره به خاطره‌ای از ایشان، تصریح کرد: با حجت‌الاسلام قائمی همسفر حج بودیم و مهم‌ترین دغدغه‌اش پاسداری از بیت‌المال و ادای صحیح حج توسط تمامی زائران بود.

وی با بیان اینکه با رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی،  گیلان عالم مجاهد را از دست داد، گفت: ایشان در زندگی شخصی خویش همواره به مال دنیا پشت کرد و خود را بدهکار به انقلاب و ولایت فقیه می‌دانست.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان، گفت: خاطرات جانفشانی‌های ایشان در مدرسه فیضیه در جریان قیام سال 42 و توزیع بیانیه های امام خمینی(ره) هرگز فراموش نمی‌شود.

سردار علیزاده با اشاره به مجروح شدن حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی روحانی مبارز گیلان در درگیری با ساواک در مدرسه فیضیه، گفت: امام راحل در آن مقطع مبلغ 70 تومان به ایشان برای درمان هدیه دادند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon