۴۰۰ پروژه عمرانی برای شهرستان مشهد طراحی شده است

400 پروژه عمرانی برای شهرستان مشهد طراحی شده است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی شورای شهرستان مشهد گفت: ۴۰۰ پروژه عمرانی برای شهرستان مشهد طراحی شده است.

عباسعلی بادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: به تازگی طرحی در مجلس آمده است که بر اساس آن تعداد اعضای شورای اسلامی شهرها کاهش یابد و دیگر این که انتخاب شهردار از حوزه‌ها ختیارات شورا خارج شود که ما انتاقداتی به این دو طرح داریم.

بادیانی عنوان کرد: آنچه ما مطرح کرده‌ایم این است که اگر قرار است تعداد اعضای شوراها از این هم کمتر شود دیگر بهتر است شوراها را منحل کنند زیرا برای شهرستان‌ها و شهرها با توجه به اهمیت موضوع ما نیازمند به مراتب اعضای بیشتری هم هستیم.

وی با انتقاد از طرح کاهش اعضای شوراها اسلامی گفت: شوراها بهترین نهاد برای خدمت‌رسانی به مردم هستند و آنها به مثابه پارلمانی برای شهر هستند که مسائل مورد نظر حوزه خدمت خود را می‌شناسند و می‌توانند متناسب با نیازهای حوزه خود فعالیت کنند.

بادیانی تصریح کرد: سلب اختیاز از شوراهای شهر برای تعیین شهردار بدون بالابردن سواد انتخاباتی مردم و در نظر گرفتن شرایط شهری و اشنایی با مسائل و مشکلات می‌تواند به آسیبی جدی تبدیل شود و اداره شهر را به یک جریان سیاسی بدهد که ممکن است با نیازهای واقعی یک شهر آشنایی نداشته باشد.

این عضو شورای شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی اهمیت شوراها را مورد توجه قرار دهد و به کاهش اختیاز شوراها در شهرستان‌ها و شهرها رأی ندهد و واقعیات موجود در شهرستان‌ها را مورد توجه داشته باشد.

بادیانی افزود: شورای اسلامی شهرستان مشهد از هفت نفر تشکیل شده است که اعضای آن نمایندگان بخش‌های مختلفی هستند و این شورا تمرکز خود را بر موضوع حاشیه نشینی و جلوگیری با آن قرار داده است.

وی عنوان کرد: اهداف ما در رابطه با بحث مهم حاشیه شهر مشهد در چند عنوان خلاصه می‌شود، ابتدا این که امکانات موجود در مشهد مقدس باید به طور متوازن در اطراف و حواشی شهر نیز موجود باشد و نقاطی که ظرفیت شهر شدن دارند جداگانه به شهرهای مجزا تبدیل شوند.

بادیانی از آماده کردن 400 پروژه عمرانی و فرهنگی در شورای شهرستان مشهد خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها با همکاری روستا‌ها و شهر مشهد تهیه شده است و به تهران اعلام می‌شود که در صورت موافقت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات عملی آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon