قروه در فعالیت‌های «نانو» جزو ۱۵ شهر برتر کشور است

قروه در فعالیت‌های «نانو» جزو 15 شهر برتر کشور است

خبرگزاری تسنیم: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه با اشاره به اینکه قروه در فعالیت‌های نانو جزو ۱۵ شهر برتر کشور است گفت: آزمایشگاه نانو امسال در شهرستان قروه با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین الماسی ظهر امروز در همایش نقش پژوهش سرا در پژوهش‌های دانش آموزی که در کانون شهید مطهری قروه برگزار شد اظهار کرد: پژوهش سراهای دانش‌آموزی می‌توانند با شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و معرفی آنان به مسئولان قدم‌های بزرگی در جهت شکوفایی توانمندی‌های آنان بردارند.

وی با اشاره به وجود استعدادهای درخشان در شهرستان قروه گفت: لازمه شکوفایی این استعدادها و شناساندن آنها به جامعه همکاری مداوم و مستمر مدارس با پژوهش سرای دانش‌آموزی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه با بیان اینکه ما همگی باید با کمک هم بتوانیم با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی‌های دقیق مسیر رشد و تعالی کشور را هموار سازیم خاطر نشان کرد: شما دانش آموزان آینده سازان این مملکت هستید که با آموزش‌های لازم و دقت در یادگیری دروس خود  می‌توانید زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم سازید.

وی با اشاره به احداث آزمایشگاه نانو در شهرستان قروه و بهره برداری از آن در سال 93 گفت: نخستین آزمایشگاه نانو شهرستان قروه امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال احداث خواهد شد.

الماسی افزود: 300 میلیون ریال از این اعتبار توسط آموزش و پرورش تامین خواهد شد و امیدواریم با همکاری خیران شهرستان بتوانیم با احداث این آزمایشگاه امسال آن را به بهره برداری برسانیم.

وی نقش معلمان و اولیاء دانش آموزان را در سوق دادن آنان به سمت پژوهش سرا نقشی تاثیرگذار دانست و گفت: معلمان و اولیاء دانش آموزان با آگاهی بخشی و هدایت و راهنمایی دانش آموزان می‌توانند در ورود آنان به پژوهش سراها نقشی تاثیرگذار داشته باشند و نباید به این نکته مهم بی توجه بود که دانش آموزان در پژوهش سراها می‌توانند استعدادهای نهفته خود را نیز کشف کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه استعدادهای علمی کشور را در جهان سرآمد توصیف کرد و گفت: ایرانیان در جهان با اکتشافات و اختراعات خود شناخته شده‌اند و جامعه علمی جهان از حضور دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف بهره برده است.

وی به ثبت نام 198 نفر دانش آموز قروه‌ای در المپیاد نانو اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان قروه در فعالیت‌های نانو جزء 15 شهر برتر کشور است و تاکنون دانش آموزان قروه‌ای با ارائه 84 طرح پژوهشی در این زمینه و حضوری پررنگ در مسابقات و جشنواره‌های کشوری افتخارات فراوانی برای شهرستان کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon