برنامه مدون سازمان‌ها در زمینه پدافند غیرعامل در گیلان تدوین می‌شود


برنامه مدون سازمان‌ها در زمینه پدافند غیرعامل در گیلان تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: پایان آذرماه امسال برنامه مدون پدافند غیرعامل با سه اصل حفظ، پایداری و کاهش آسیب‌پذیری که شامل برنامه تعریف شده همه سازمان‌ها برای مقابله با حواث و استمرار خدمت‌رسانی تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد احمدی‌پور ظهر امروز در نشست پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات استانداری گیلان، با اشاره به برنامه‌های مختلف کارگروه‌های پدافند غیرعامل در استان، اظهار کرد: از جمله مواردی در استان در زمینه حوادث شاهد هستیم و در بخش‌های مختلف حوزه تخصصی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های بخشی و بین بخشی خود را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به مشکل سیلاب لنگرود و لاهیجان، افزود: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شد و در کمتر از دو ساعت مشکل مسدود شدن جاده با همکاری بین بخشی ادارات ذیربط برطرف و کار ترکیبی برای حل مشکل انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه انتظار استانداری از ادارات و نهادها این است که در قالب بین بخشی خود را برای حوادث احتمالی مانند سیل و برف در استان آماده کنند، گفت: ستاد پدافند غیرعامل در استان مشغول به فعالیت است.

احمدی‌پور با بیان اینکه مسئله فرهنگ‌سازی و آموزش در سطح عموم جامعه به منظور معرفی پدافمند غیرعامل به مردم بسیار ضروری به نظر می‌رسد و باید در لایه‌های مختلف جامعه کار شود، تصریح کرد: به همین منظور در هفته پدافند غیرعامل از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی این مسئله فرهنگ‌سازی عمومی شد.

وی از تشکیل ستاد عانی حوادث غیر مترقبه در استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در کنار حوادثی که در استان اتفاق می‌افتد کارگروه حوادث طبیعی هم فعال است و در حال تلفیق این سه برنامه هستیم تا با طراحی برنامه مدون این موارد هم‌پوشانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در بخش پدافند غیرعامل در استان، افز.د: اجرای مانورها و برنامه‌های آموزشی و ده‌ها جزوه در این زمینه تهیه شد.

احمدی‌پور با بیان اینکه حفظ، پایداری و کاهش آسیب‌پذیری سه اصل مهم در ساختارها است، تصریح کرد: 11 کارگروه و دو قرارگاه در زمینه پدافند غیرعامل در استان فعالیت می‌کنند که تمام برنامه‌ها در حول این سه محور طراحی  شده است.

وی تاکید کرد: تا پایان آذرماه امسال برنامه مدون پدافند غیرعامل با سه اصل حفظ، پایداری و کاهش آسیب‌پذیری که شامل برنامه تعریف شده همه سازمان‌ها برای مقابله با حواث و استمرار خدمت‌رسانی به جامعه است تدوین می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon