دولت از دانش آموزان پژوهش‌گر شهرستان قروه حمایت می‌کند

دولت از دانش آموزان پژوهش‌گر شهرستان قروه حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار قروه با اشاره به اینکه از دانش آموزان پژوهش‌گر شهرستان قروه حمایت می‌کند گفت: حمایت از دانش آموزان نخبه باید در دستور کار پژوهش سراهای دانش‌آموزی هم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد شرفبیانی ظهر امروز در همایش نقش پژوهش سرا در پژوهش‌های دانش‌آموزی که در سالن شهید مطهری قروه برگزار شد اظهار کرد: سرعت رشد علمی در کشور بسیار مطلوب است و برای حفظ این سرعت و ارتقای آن وظیفه بزرگی بر دوش دانش آموزان قرار دارد.

وی دانش آموزان را سرمایه‌های جامعه دانست و گفت: دانش آموزان سرمایه‌هایی هستند که باید استعدادها و توانایی‌های آنان شناسایی شده و به مرحله شکوفایی برسد.

فرماندار قروه با اشاره به اهداف ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این مراکز اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت‌های آنان بوده که رسیدن به چنین اهدافی نیازمند همکاری های فراگیر مدارس با پژوهش سراها می‌باشد.

وی وظایف پژوهش سراهای دانش آموزی را خطیر توصیف کرد و گفت: مهمترین وظایف این مراکز برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان، برنامه‌ریزی برای تقویت روحیه همکاری و مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

شرفبیانی با اشاره به اینکه از دانش آموزان پژوهش‌گر شهرستان قروه حمایت می‌کند افزود: از دیگر وظایف پژوهش سراهای دانش آموزی برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها و جشنواره‌های علمی،  ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز دانش آموزان، ایجاد کـارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و کتابخانه مورد نیاز برای انجام پژوهش‌های دانش آموزی، حمایت از دانش آموزان پژوهشگر و نظارت و هدایت طرح‌های تحقیقاتی آنان است که با اجرایی نمودن هر چه بهتر این برنامه‌ها می‌توان به پیشرفت دانش آموزان نیز امیدوار بود.

وی با تسلیت ایام محرم به قیام امام حسین(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) با ایستادن در برابر منکرات جامعه، به معنای واقعی امر به معروف را به تصویر کشیدند و از هر آنچه که داشتند در این راه گذشتند.

فرماندار قروه گفت: امام حسین(ع) به خاطر فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه چیز خود را فدا کرد و بزرگان ما همه عاشقان را به عشق ورزی همانند امام حسین(ع) که همه چیز را فدا کرد دعوت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز دشمنان اسلام درصدد هستند تا با ایجاد چهره‌ای خشن از اسلام حقیقت دین مبین اسلام را مخفی کرده و بخشش و عطوفت آن را نادیده بگیرند.

شرفبیانی پیام اسلام برای جهانیان را همدمی و همدلی عنوان کرد و گفت: در تمامی ادیان الهی محبت و عطوفت مورد تاکید بوده است که در دین اسلام این سنت حسنه بیش از سایر ادیان به تصویر کشیده شده است.

وی نقش دانش آموزان را در برابر توطئه‌های دشمنان را نقشی مهم دانست و افزود: دانش آموزان می‌توانند با انجام پژوهش‌های گسترده و ارائه مقالات علمی و ادبی در این زمینه رحمانیت و عشق ورزی دین اسلام را به جهانیان ثابت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon