استعفا از هیئت کاراته گیلان را تکذیب می‌کنم/ عضویت در شورا شغل نیست


استعفا از هیئت کاراته گیلان را تکذیب می‌کنم/ عضویت در شورا شغل نیست

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای اسلامی شهر رشت با تکذیب استعفایش از ریاست هیئت کاراته گیلان، گفت: با حمایت ورزشکاران وارد عرصه مدیریت ورزشی شدم و اهل استعفا دادن نیستم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر حسین علوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورود من به هیئت کاراته بسیار غیرمنتظره بود، اظهار کرد: با اینکه از سایر هیئت‌های ورزشی رزمی و غیر رزمی درخواست همکاری داشتم با دعوت برخی از دوستان کاراته کار استان از جمله مسعود رهنما با 17 رای از 18رأی مجمع وارد هیئت کاراته استان شدم.

وی با اشاره به تلاش‌های رئیس سابق هیئت کاراته استان گیلان گفت: قبل از ورود به هیئت کاراته رضایت اصغریان رئیس سابق هیئت کاراته استان از شروطی بود که برای تصدی ریاست هیئت کاراته اعلام کرده بودم که در صورت راضی بودن وی حاضرم وارد این ورزش شده و به این ورزش خدمت کنم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره عملکرد هیئت کاراته استان در این مدت گفت: خوشبختانه عملکرد هیئت کاراته در این مدت به گونه‌ای بود که امروز بتوانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و از روز اول سعی کردیم برنامه‌های نیمه کاره را ادامه دهیم.

علوی تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های ما مربوط به اصلاحات ساختاری در حوزه های مختلف ورزشی، اجتماعی، فرهنگی  و انضباط مالی بود که آنها  را سرفصل کارهای خودمان قرار دادیم و در این هیئت امروز همگان به این امور به خصوص انضباط مالی ایجاد شده اذعان دارند.

رئیس سابق هیئت کاراته گیلان به تشکیل کمیته‌ها اشاره و افزود: سعی ما فعال‌سازی تمام بدنه کاراته و فرهنگ سازی مناسب بوده که توانستیم با برگزاری مسابقات در سبک‌ها و رده‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی موفق باشیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم نواقص ورزش کاراته را کاهش دهیم که اصلاح ساختاری و ایجاد کمیته‌ها در راستای همین روند بود، گفت: در شهرستانها نیز با حضور و با استفاده از نسل جدید کاراته که اکثرا از قشر تحصیل کرده جامعه هم هستند تغییراتی را ایجاد نمائیم.

علوی خاطرنشان کرد: در کادرسازی، کمیته های داخلی هیئت کاراته را فعال کردیم و کمیته‌هایی مانند کمیته پژوهشی و استعداد یابی را راه اندازی نموده و در برخی جایگاه‌ها نیز با انتصاب مشاوران ومسئولان انفرادی مانند مسئول امور باشگاه‌ها، مسئول امور شهرستان‌ها و مسئول بسیج که حتی در شورای عالی بسیج ورزش استان نیز مطرح شد تغییراتی را ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: کمیته پژوهش برای نخستین بار در هیئت کاراته تشکیل شد که خروجی اولیه آن، مقالاتی درباره این ورزش و بروشورهای تبلیغاتی ورزش کاراته در خصوص مزایای ورزش و کاراته جهت ترغیب خانواده ها به ورزش بوده که در صورت ادامه حتی به نشر کتاب هایی در زمینه ورزش و کاراته منتج می گردد و اگر توفیقی باشد ایجاد رشته ی کاراته در علمی کاربردی از برنامه‌هایی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، به آیین نامه‌های مدون اشاره و گفت: کمیته‌های کاراته برای نخستین بار صاحب آیین نامه مدون شدند تا هر کدام طبق آیین نامه مصوب فعالیت کنند.

علوی افزود: برای کمیته استعدادیابی بودجه مستقل در نظر گرفته شد تا شاهد کشف استعدادها و ارتقای سطح فنی ورزشکاران و پرورش قهرمانان باشیم و با برگزاری مسابقات مختلف در رشت و سایر شهرستان های مختلف استان ورزشکاران با استعداد را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته مربیان اقدام به برگزاری کلاس های باز آموزی برای مربیان سطح ملی نموده و همچنین برای برگزاری کلاس ارتقای درجه تا سطح یک ملی در استان گیلان برنامه ریزی کرد و کمیته داوران نیز برنامه هایی برای باز آموزی و ارتقای داوران مدون نموده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به برخی از انحصار طلبی‌ها در ورزش کاراته گیلان اشاره و افزود: انحصار طلبی در هر جایگاه و مکانی آفت تلقی می‌شود و در ورزش به دلیل بعد فرهنگی گسترده ای که ایجاد می کند این انحصار طلبی مخرب تر خواهد بود.

علوی به انضباط مالی به وجود آمده در هیئت کاراته اشاره نمود و گفت انضباط مالی و قطع منافع ناحق همیشه الگوی کاری من بوده است که در هیئت کاراته نیز در اولویت و دستور کار قرار دادیم و امروز در کاراته انضباط مالی بوجود آمده است که تمامی ورودی و خروجی ها توسط خزانه دار کنترل می شود.

وی درباره شایعات اخیر درباره استعفایش گفت: بنده اهل استعفا نیستم و اعتقادی هم به استعفا ندارم چون هر جایی که ورود می‌کنم قبل آن ارزیابی می‌کنم و سپس برای وارد شدن به آن عرصه تصمیم می‌گیرم.

رئیس سابق هیئت کاراته گیلان، گفت: امروز هم کاراته از دلبستگی های من است و اگر باشم و چه نباشم این دلبستگی قطع نمی‌شود و  دوستی‌ها در این هیئت فضایی را ایجاد کرده که کنار داوران، مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی خواهم بود چه مسئولیتی در این ورزش داشته باشم چه نداشته باشم.

وی با بیان اینکه عضویت در شورای اسلامی شهر و ریاست هیئت‌های ورزشی شغل محسوب نمی شود، گفت: امروز مسئولان زیادی در سراسر کشور در هیئت‌های ورزشی فعالیت می‌کنند که برخی موفق و برخی نیز ناموفق بوده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon