۲ قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری و زیستی در گیلان طراحی شد


2 قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری و زیستی در گیلان طراحی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان با بیان اینکه دو قرار گاه پدافند غیرعامل سایبری و زیستی در گیلان طراحی شده است، گفت: در ۱۴ شهرستان استان جلسه پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید جواد شفیعی‌ ثابت ظهر امروز در نشست پدافند غیرعامل در استانداری گیلان در جمع مدیران، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل، اظهار کرد: 20 مانور امداد و نجات، مانور قطع برق در بیمارستان‌های شهر رشت، دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در رسانه ملی در این هفته انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای درک و فهم مشترک از پدافند غیرعامل ادامه دارد، افزود: توسعه زیرساخت‌ها در بخش راه‌ و شهرسازی، آب، برق، گاز، نصب دوربین‌های مداربسته و بسیاری از امور مورد نیاز در اجرای پدافند غیرعامل در استان در دست اقدام است.

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها پروژه‌هایی در شورا است که برنامه‌ریزی و مصوب می‌شود که باید اجرا شود، الزامات پدافند غیرعامل توسعه زیرساخت‌ها و مجموعه برای آیندگان است.

شفیعی ثابت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت اجرای پدافند غیرعامل در کشور، گفت: پدافند غیرعامل یک استراتژی غیرنظامی در زمینه‌های تهدیدات زیستی، سایبری، تحریم‌های اقتصادی، شبیه خون فرهنگی و بسیاری از مسائل دیگر است.

وی با بیان اینکه نیازمند اجرای پدافند غیرعامل هستیم و اگر این مهم نباشد پژوهش‌های اجتماعی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به خطر می‌افتد، تصریح کرد:پدافند غیرعامل به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که مستلزم بکارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی،حساس نظامی،غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری شود و یا میزان این خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش دهد.

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان افزود: در بیان دیگر هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

شفیعی ثابت، بخشی از اهداف کلان پدافند غیرعامل را شامل توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص، ارتقا قابلیت بقا و حفظ کشور در شرایط بحران، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه‌های مقاومت در مقابل تهدیدها، فرهنگ‌سازی و ایجاد باور عمومی در مورد پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری بیان کرد.

وی با بیان اینکه دو قرار گاه پدافند غیر عامل سایبری و زیستی در گیلان طراحی شده است، گفت: در 14 شهرستان استان جلسه پدافند غیرعامل برگزار شد.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در کارگروه آب و انرژی پدافند غیرعامل استان، اظهار کرد: 29 مصوبه در این کارگروه به تصویب رسید و همایش آموزشی با ظرفیت 200 صنعت‌گر و مدیران عامل دستگاه‌ها برگزار شد که بازتاب خوبی در این زمینه داشت.

سیف‌الله آقابیگی افزود: شرکت‌هایی که در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و انرژی در استان فعالیت دارند عضو این کارگروه هستند و هر کدام در زمینه توسعه طرح‌های شهری و روستایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای گاز، برق، آب روستایی و سایر نهادخای ذی‌ربط، گفت: سامانه بسته‌بندی آب در گیلان آماده و فعال شده است که در مواقع بحران در صورت بروز حادث و قطع آب شهری و روستایی به تامین آب مورد نیاز مردم می‌پردازد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon