واگذاری احداث خط ۸ و ۹ مترو به به بخش خصوصی


واگذاری احداث خط 8 و 9 مترو به به بخش خصوصی

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خواستار واگذاری احداث خط ۸ و ۹ مترو به به بخش خصوصی شد و گفت: اگر بتوانیم نقدینگی بخش خصوصی را جذب کنیم تورم به این شکل افزایش نمی‌‌یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ اقبال شاکری در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران از خط 7 مترو تهران،‌ اظهار داشت: انصافا زمانی که این پروژه‌های عظیم در معرض دید قرار می‌گیرد،‌ اعتماد به نفس عمومی را هم افزایش و نشان می‌دهد می‌توانیم کارهای برتر و پیچیده را به خوبی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: بنده به وزارتخانه‌های علوم و خارجه پیشنهاد کردم به جای اینکه مهمان‌های خارجی را به جشن‌هایی که اثری هم ندارد،‌ دعوت کنند به بازدید از پروژه‌هایی از این دست بیاورند زیرا از دیدن چنین پروژه‌هایی استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اعتماد به نفس صنعت ساخت و سازمان جای تقدیر دارد،‌ تصریح کرد: امیدوارم بتوانند پروژه‌ها را طبق زمان، با کیفیت بیشتر و هزینه تمام شده کمتر انجام دهیم اما در عین حال باید به سمت استفاده از مشارکت بخش خصوصی حرکت کنیم  چراکه کارهای مترو را در همه دنیا از نظر اقتصادی زودتر از زمان پیش‌بینی شده به درآمد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مسافران مترو در تهران نسبت به سایر سامانه‌های حمل و نقلی برتر می‌بینیم اگر بتوانیم زمینه جذب مشارکت که در برنامه 5 ساله شهر تهران به آن تأکید شده اما متأسفانه هرچه طرح به شورا می‌آید به بودجه شهرداری فشار می‌آوریم. مگر بودجه شهرداری چه میزان است که کشش اجرای همه پروژه‌های عمرانی را داشته باشد. به نظر می‌رسد اگر بتوانیم بخش خصوصی را در احداث خطوط مترو جذب کنیم،‌ موفقیت بزرگی به شمار می‌آید.

شاکری خواستار واگذاری خط 8 و 9 مترو به بخش خصوصی شد و گفت: با این کار می‌‌توانیم بخش خصوصی را تشویق کنیم تا حتی پیشنهاد احداث خطوط دیگری را پیشنهاد دهد. ما بستر حضور بخش خصوصی را فراهم خواهیم در غیر این صورت به مردم ظلم می‌شود زیرا در همه کشورها کارهایی که توسط دولت‌ها و نهادهای عمومی انجام شده بیشتر از مبلغ مورد نظر بوده است.

گزارش تصویری بازدید اعضای شورای شهر از خط 7 مترو را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon