رزمایش سراسری قطع برق در ۶ نقطه شهرستان سنندج برگزار شد

رزمایش سراسری قطع برق در 6 نقطه شهرستان سنندج برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: رزمایش قطع برق در نقاط حساس و مهم شهرستان سنندج هم‌زمان با سراسر کشور و به منظور سنجش میزان آمادگی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها هنگام مواجهه با قطعی برق در شرایط بحرانی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رزمایش قطع برق در نقاط حساس و مهم شهرستان سنندج هم‌زمان با سراسر کشور و به منظور سنجش میزان آمادگی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و  سازمان‌ها هنگام مواجهه با قطعی برق در شرایط بحرانی، برگزار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در حاشیه برگزاری این رزمایش اظهار کرد: به منظور بررسی میزان آمادگی سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مواجهه با قطعی برق در شرایط بحرانی با برنامه‌ریزی قبلی،  برق 6 نقطه از شهرستان سنندج قطع شد و آمادگی دستگاه‌ها و نقاط حساسی که در این مناطق  قرار داشتند،  مورد ارزیابی قرار گرفت.

محمدمصطفی نجفیان افزود: این رزمایش با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان و با رمز یا زینب(س) برگزار شد و طبق برنامه مقرر شد ادارات و و نقاط حساس شهر به محض قطعی برق، ژنراتورهای اضطراری خود را وارد مدار کنند که این آمادگی با بررسی نقاط ضعف و قوت این اماکن از پیش تعیین شده به صورت جدی و واقعی آزمایش شد.

وی خاطر نشان کرد: بنا به مصوبه سازمان پدافند غیر عامل و وزارت نیرو  کشور که به تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده، کلیه دستگاه‌های اجرایی و اماکن حساس باید مجهز به ژنراتور برق اضطراری شوند تا بتوانند در شرایط بحرانی و قطعی شبکه برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه صرف خریداری و نصب این ژنراتورها کافی نیست افزود: علاوه بر تامین این ژنراتورها دستگاه‌های مختلف باید در زمینه تامین و ذخیره مناسب سوخت مورد نیاز و نگهداری مطلوب این دستگاه‌ها و نیز آموزش مناسب اپراتورها برای راه اندازی و استفاده از آن نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: امید است سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به موضوع پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند و آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط ویژه و بحرانی را داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon