۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی به استان‌ها اختصاص یافته است

20 درصد اعتبارات فرهنگی به استان‌ها اختصاص یافته است

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال ۲۰ درصد منابع اعتباری خود را به استان ها اختصاص داده تا عدالت در توزیع اعتبارت رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی اصغر کاراندیش بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: با وجود محدودیت اعتبارات و امکانات ما علاقه‌مند هستیم تا بیشتر فعالیت ها در شهرهای مختلف انجام شود که مدیران استانی نیز باید سعی کنند برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی هنری را در شهرهای مختلف توسعه بدهند.

وی با اشاره به تشکیل موسسه حمایتی از هنرمندان پیشکسوت در کشور بیان کرد: بیش از 2 سال است که این موسسه که به شکل صندوق مدیریت می شود در حال فعالیت است و سعی و تلاش بر این است تا از هنرمندان پیشکسوت و باسابقه در قالب فعالیت های بیمه ای، رفاهی و خدماتی حمایت کند.

معاون توسعه منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تفویض بسیاری از اختیارات به استان ها خبر داد و گفت: به زودی این اختیارات به استان ها ابلاغ می شود که سرسلسله آن اختیار استان ها در صدور مجوزهای مختلف است.

کاراندیش از واگذاری مدیریت مجتمع های فرهنگی هنری به بخش غیردولتی خبر داد و افزود: این کار با اولویت اصحاب فرهنگ و هنر انجام می شود تا آنها بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به حمایت از تولید آثار فرهنگی هنری فاخر و مروج فرهنگ دینی و ارزشی تصریح کرد: ما از ابزار فرهنگی و هنری باید در خنثی کردن توطئه های دشمنان استفاده کنیم چرا که هجمه سنگینی به نظام ما وارد شده که استکبار جهانی در صدد بی هویتی فرهنگ دینی و ایرانی است.

کاراندیش با تشریح فعالیت های متنوع وزارت ارشاد در حوزه های هنری، فرهنگی، قرآنی، سینمایی، مطبوعات، بازی‌های رایانه ای، رسانه های دیجیتال، حج و زیارت، اوقاف، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشکده فرهنگ و هنر گفت: همه فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف یاد شده در راستای رسیدن به یک هدف غایی است.

معاون توسعه منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از برخی پریشان احوالی در پیگیری مسائل فرهنگی و هنری و موازی کاری ها اظهار کرد: این که 17 تا 18 دستگاه فرهنگی متولی حوزه فرهنگ باشند منطقی و درست به نظر نمی‌رسد.

کاراندیش با اشاره به توزیع 20 درصدی اعتبارات فرهنگی بین استان‌ها بیان کرد: تلاش می شود تا زمینه یک حرکت تحولی خوب فراهم آید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon