جنبش فتح جمعه را روز خشم برای یاری قدس اعلام کرد

جنبش فتح جمعه را روز خشم برای یاری قدس اعلام کرد

خبرگزاری تسنیم: منابع فلسطینی گزارش دادند که جنبش فتح در واکنش به حوادث امروز در قدس اشغالی، فردا جمعه را روز خشم برای یاری قدس اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های فلسطین، جنبش فتح در بیانیه ای فردا جمعه را روز خشم برای یاری مسجد الاقصی و قدس اشغالی اعلام کرد.

از سوی دیگر «رامی حمد الله» نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین امروز پنج شنبه تاکید کرد که آنچه در قدس و مسجد الاقصی رخ می دهد، هتک حرمت مقدسات و جایگاه قدس در نزد فلسطینیان است.

وی طی سخنانی در رام الله با بیان این مطلب از جامعه جهانی به خصوص شورای امنیت خواست تا سریعا برای توقف تجاوزات مکرر اسرائیل علیه قدس و مسجد الاقصی که تنش و خشونت را تشدید می کند، مداخله نمایند.

حمد الله همچنین بر پایبندی دولت فلسطین به انجام وظایف خود در قبال نوار غزه و قدس شرقی تاکید کرد و افزود که هیچ طرح ملی فلسطین بدون نوار غزه و قدس وجود ندارد.

از شب گذشته تا کنون به دنبال تلاش افراد مسلح برای ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول جمعیت امنای جبل الهیکل (مسجد الاقصی) در قدس اشغالی، درگیری بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست تشدید شده است.

گلیک شب گذشته هدف تیراندازی از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر قدس قرار گرفت و بنا به گفته منابع خبری صهیونیستی حال وی وخیم است.

بر پایه این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی نیز «معتز حجازی» (32 ساله) اسیر آزاد شده فلسطینی را در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی به بهانه تیراندازی به سمت گلیک به شهادت رساند.

صهیونیست ها امروز صبح همچنین مسجد الاقصی را تا اطلاع ثانوی به روی نمازگزاران فلسطینی بستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت