راهپیمایی گسترده کارگران علیه وال‌استریت و شرکت‌های بزرگ


راهپیمایی گسترده کارگران علیه وال‌استریت و شرکت‌های بزرگ

خبرگزاری تسنیم:شماری از کارگران در لس آنجلس آمریکا علیه وال استریت و شرکت‌های بزرگ تظاهرات کردند. آنها در مرکز مالی لس آنجلس تظاهرات کردند که دفاتر بسیاری از بانکهای بزرگ وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بیش از یک هزار نفر در لس آنجلس آمریکا علیه نهادهای مالی آمریکا و نظام سرمایه داری در این کشور تظاهرات کردند. کارگران تظاهرات کننده می‌گویند از کاهش دستمزدها و مزایا خسته شده‌اند در حالیکه بانک‌های بزرگ در وال استریت سودهای کلانی می‌کنند.

اخیرا گزارشی منتشر شده است که ساکنان لس آنجلس هر سال دویست میلیون دلار به بانک‌ها کارمزد می‌دهند. این رقم مربوط به پیش از بحران اقتصادی بود اما این بانک‌ها نه فقط کارمزدها را کم نکرده‌اند بلکه آن را افزایش داده‌اند.

ویلیام اسمارت فعال آمریکایی گفت موسسات مالی در آمریکا مردم را به سود خود فروخته‌اند و مقامات به ظاهر منتخب مردم را با پول خریده‌اند. متاسفانه نمایندگان مردم به علت اینکه با پول این بانکها خریده شده‌اند، از حقوق مردم دفاع نمی‌کنند. بسیاری از مشکلاتی که مردم دارند در نتیجه نبود پول و سرمایه است در حالیکه بانک‌ها کنترل پول‌های ما را در اختیار دارند.

اندی مورالس کارگر تظاهرات کننده گفت بانک‌ها و موسسات مالی و شرکتهای بزرگ فقط دنبال سود خود هستند. ما از این وضع خسته شده‌ایم. ما می‌خواهیم خدمات اساسی به مردم شهر لس آنجلس درست ارائه شود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان