مجلس خبرگان شخصیتی همچون آیت الله مهدوی‌کنی را به عنوان رئیس انتخاب کند

مجلس خبرگان شخصیتی همچون آیت الله مهدوی‌کنی را به عنوان رئیس انتخاب کند

خبرگزاری تسنیم: داماد آیت الله مهدوی‌کنی گفت: مجلس خبرگان شخصیتی همچون آیت الله مهدوی‌کنی را به عنوان رئیس انتخاب کند.

حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی طبق فرموده رهبری یک عالم ربانی و یک رجل دینی بود و پس از انقلاب به دنبال ریاست و اداره جایگاهی نبود.

وی افزود: ایشان هرچیزی را که پذیرفتند به عنوان یک امر ثانوی بود و به دنبال حفظ آبروی دین و مرجعیت و فقاهت بودند، به دانشجویان خود نصیحت می‌کردند که به موضوع پیوند حوزه و دانشگاه بپردازند.

داماد آیت الله مهدوی کنی تصریح کرد: به شاگران طلبه خود می‌گفتند که در جهت حفظ حرمت این لباس کوشش کنید زیرا بزرگان ما در این راه خون داده‌اند تا آبروی اسلام و امامت و ولاتیت و مرجعیت دینی حفظ شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه آیت الله مهدوی کنی می‌گفت آبروی شیعه آبروی اهل بیت است خاطر نشان کرد: ایشان همه فراض و فرود‌های سیاسی را با اعتدال مدیریت می‌کردند و از افراط و تفریط اجتناب می‌کردند و هرگز سبب ناخوشایندی کسی نمی‌شدند.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی در دوران قبل و بعد از انقلاب همیشه بین بزرگانی همچون امام و رهبری و علما و مراجع به عناون یک الگوی شاخص شناخته شده بود و به واقع یک عالم وزین بود و به تعبیر رهبری آبرو و عزتش همیشه در راه نظام و انقلاب بود.

میرلوحی تصریح کرد: امام (ره) به صورت ویژه روی ایت الله مهدوی کنی حساب می‌کردند. با ارتحال آیت الله مهدوی کنی شخصیت بزرگی را از دست دادیم و امیدواریم فردی همچون ایشان در راس مجلس خبرگان رهبری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon