البرغوثی: انتفاضه سوم فلسطینی‌ها آغاز شده است

البرغوثی: انتفاضه سوم فلسطینی‌ها آغاز شده است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت: انتفاضه سوم فلسطینی‌ها مدت‌هاست که آغاز شده است و وحشگیری رژیم صهیونیستی نمی‌تواند آن را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «العربی الجدید»، «مصطفی البرغوثی» دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین در گفت‌وگویی مطبوعاتی تأکید کرد که انتفاضه سوم فلسطینی‌ها از مدت‌ها پیش آغاز به صورت مرحله‌ای و تدریجی آغاز شده است. اسرائیل احساسات همه ملت فلسطین را برانگیخته است و سرکوب اسرائیل هر چقدر که شدت یابد، نمی‌تواند آن را متوقف کند.

البرغوثی افزود: «این وضعیت فلسطین که شاهد انتفاضه سوم از نوع تازه‌ای است، از مدت‌ها پیش به صورت مرحله‌ای شکل گرفته است که اولین مرحله آن پس از شهادت کودک فلسطینی "محمد ابو خضیر" در ماه ژوئیه گذشته بوده است که در طی آن دشمن صهیونیست به نوار غزه تجاوز کرد. در حال حاضر ما شاهد موجی از حوادث در شهر قدس هستیم که به کرانه باختری نیز کشیده می‌شود.»

البرغوثی با اعلام اینکه دیگر سخن گفتن از مذاکرات با اسرائیلی‌ها موجه نیست، از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست بنا به درخواست‌های ملت فلسطین، بایستی به دادگاه جنایی بین‌المللی مراجعه کند.

دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین تأکید کرد: برای مقابله با اقدام روز پنجشنبه رژیم اشغالگر صهیونیست در بستن کامل صحن مسجد الاقصی که اقدامی بی‌سابقه از سال 1967 است و مجازات کردن آن به دلیل جنایات‌هایش، بایستی به دادگاه جنایی بین‌المللی مراجعه کرد.

وی ترور وحشیانه شهید «معتز حجازی» اسیر سابق فلسطینی به دست رژیم اشغالگر را محکوم و تصریح کرد: اسرائیل از قانون جنگل تبعیت می‌کند و زبان قانون را نمی‌فهمد.

معتز حجازی که از زندانیان سابق در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی بود، صبح  دیروز –پنجشنبه- در پی یورش نظامیان این رژیم به منزلش در شهر اشغالی قدس به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی معتز حجازی را به تلاش برای قتل «یهودا گلیک » خاخام 50 ساله تندروی صهیونیست متهم کرده بود.

البرغوثی از ملت فلسطین خواست روز جمعه برای دفاع از مسجد الاقصی و کرامت و آزادی‌‌شان به‌پا خیزند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان