۷۵ درصد اعتبارات مصوب استان بوشهر تخصیص یافت


75 درصد اعتبارات مصوب استان بوشهر تخصیص یافت

خبرگزاری تسنیم: استاندار بوشهر گفت: از ۴۰۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب تملک دارایی استان بوشهر تاکنون ۷۵ درصد آن به میزان ۳۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر مصطفی سالاری شامگاه پنج‌شنبه در نشست با مسئولان و نمایندگان مردم استان بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، با تأکید بر تلاش هر چه بیشتر مدیران استان در جذب اعتبارات ملی متمرکز اظهار کرد: مدیران باید با تلاش مضاعف و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس با حضور در وزارتخانه‌های مختلف نسبت به جذب اعتبارات ملی متمرکز برای استان تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد اعتبارات تملک دارایی در اختیار وزارتخانه‌ها است بیان کرد: مدیران با همکاری نمایندگان مردم در مجلس نسبت به جذب اعتبارات ملی  متمرکز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام که اعتبارات استانی جوابگوی تکمیل آنها نیست تلاش کنند.

استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه اکنون طرح‌های مهمی در حوزه‌های مختلف راهسازی، بهداشت و درمان، آبرسانی، بنادر صیادی و سدسازی در استان بوشهر به صورت نیمه تمام است گفت: باید برای تکمیل و رونق دادن این طرح‌ها که بهره‌برداری ازآنها نقش مهم و تاثیرگذاری در رفع مشکلات مردم و زیرساخت‌های استان دارد فعالیت مضاعفی با تعامل نمایندگان محترم در مجلس برای جذب اعتبارات ملی متمرکز انجام شود.

سالاری با اشاره به اینکه عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی بر اساس جذب اعتبارات ملی ارزیابی می‌شود بیان کرد: مدیران در پیگیری‌های خود برای جذب اعتبارملی و ردیف‌های اعتباری از ظرفیت نمایندگان و ارتباطات استانداری در وزارتخانه‌ها بهره بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از اعتبارات ملی دارای ردیف‌های متفرقه و شناور هستند که همراه با چانه‌زنی و پیگیری می‌توان بخشی از آنها را جذب کرد.

استاندار بوشهر با تاکید براینکه ظرفیت‌های خوبی برای توسعه استان وجود دارد گفت: مدیران دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات ملی متمرکز و امکانات بیشتر باید در سطوح ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

سالاری با اشاره به اینکه امسال اعتبارات  عمرانی استانی نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است تاکید کرد: میزان تخصیص‌های اعتباری نیز تاکنون چند برابر سال قبل است.

وی با بیان اینکه سال قبل بطور متوسط 40 درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافت گفت: امسال در این 7 ماه گذشته بیش از 75 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است که نقش مهمی در رونق استان وطرح‌ها داشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امسال 408 میلیارد تومان اعتبارتملک دارایی برای استان بوشهر مصوب شد تصریح کرد: تاکنون 75 درصد این اعتبار به میزان 320 میلیارد تومان تخصیص یافته است که بخش عمده‌ای از اعتبارات مطالبات سال‌های قبل پیمانکاران پروژه‌های عمرانی است که لازم است در جذب اعتبارات ملی تلاش شود.

نمایندگان مردم دشتستان، دشتی و تنگستان مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نمایندگان مردم استان آماده همکاری برای جذب اعتبارات ملی هستند بیان کردند: لازم است مدیران استانی، طرح‌های نیمه تمام با میزان اعتبارات مورد نیاز و توجیه‌های لازم را تعیین کنند تا زمینه جذب و تخصیص اعتبارات ملی  از وزرا فراهم شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon