سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس پشت پرده جریانات اسیدپاشی اصفهان هستند

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس پشت پرده جریانات اسیدپاشی اصفهان هستند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‎فقیه در استان لرستان گفت: قضیه اسیدپاشی در اصفهان کار سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا است و دشمن هیاهوی زیاید به راه انداخته که مانع تصویب قانون امربه معروف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، و امام جمعه خرم‌آباد شامگاه پنجشنبه در هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار کرد: موضوع فرهنگ عمومی یک مسئله حساس و حیاتی است و جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه متأسفانه از توانمندی و ظرفیت شورای فرهنگ عمومی به‌خوبی استفاده نشده است افزود: فرهنگ صحیح فرهنگی است که هم عقلانیت و هم شریعت در آن لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: یکی از عوامل گسترش فرهنگ‌های غلطی چون وهابیت و بهائیت در جامعه حاکمان فاسد و عالمان فاسد بوده‌ است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) هدف خود از قیام کربلا را اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد پس نتیجه می‌گیریم هرگاه فرهنگ‌های غلطی بر یک جامعه حاکم شد نیاز به اصلاح آن جامعه است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ریشه فرهنگ عمومی یا برپایه عقل یا شرع است، عنوان کرد: امام حسین(ع) در بیان هدف خود از قیام عاشورا به ما گوشزد می‌کند که اگر ظلم در جامعه رواج پیدا کند فرهنگ عمومی دچار انحراف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر حاکمان و عالمان درست عمل نکنند، فرهنگ عمومی جامعه درچار انحراف و تغییر می‌شود، خاطرنشان کرد: عامل دوم تغییر فرهنگ عمومی هواهای نفسانی است اگر عالمان و حاکمان که دو گروه فرهنگ‌سازهستند براساس هواهای نفسانی عمل کنند فرهنگ عمومی از مسیر اصلی خودش منحرف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان پیمان‌شکنی، نافرمانی و عصیان و تمرد را از دیگر مواردی بیان کرد که فرهنگ عمومی را دچار انحراف می‎کند و افزود: برخلاف سنت خدا و رسول خدا(ص) عمل کردن نیز فرهنگ عمومی را دچار انحراف و تغییر می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لرستان اهتمام جدی اعضای جلسه شورای فرهنگ عمومی در زمینه استفاده از ظرفیت و توانمندی این شورا را مورد تاکید قرار داد و گفت: در استان لرستان موارد زیادی مثل کار واشتغال، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار وجود دارد که شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در آن نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه هرکار پُر دوامی در سایه فرهنگ توانسته باقی بماند و استمرار یابد، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ پشتوانه اقتصاد نباشد، آن اقتصاد متزلزل می شود.

حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به قضیه اسیدپاشی در اصفهان این عمل را کار سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا دانست و افزود: دشمن هیاهوی زیادی به راه انداخت که لایحه امربه معروف را که بعد سال ها به مجلس رفته بود از تصویب آن ممانعت کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: دشمن هزینه‌های هنگفتی را می‌پردازد تا فرهنگ جامعه اسلامی ما را تغییر دهد چراکه اگر فرهنگ ما تغییر کند آن‌ها راحت‌تر می‌توانند به نیات خود برسند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد، معیشت، مسائل مربوط به سیاست و اجتماع درست شود باید بسته فرهنگی برای آن تعریف کنیم.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با اشاره به اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی نباید منحصر به پاره‌ای مسائل تکراری شود، افزود: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی، عمرانی، کار و امور اجتماعی باید در این جلسه شورای فرهنگ عمومی مباحثی را به‌عنوان بسته فرهنگی ارائه دهند تا پس از بحث و کارشناسی و تبادل نظر این شورا در آن مباحث ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon