کاهش شدید محبوبیت حزب کارگر بریتانیا در اسکاتلند

کاهش شدید محبوبیت حزب کارگر بریتانیا در اسکاتلند

خبرگزاری تسنیم: نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان حمایت عمومی مردم اسکاتلند از حزب کارگر بریتانیا در آستانه انتخابات سراسری سال ۲۰۱۵ میلادی با افت شدیدی روبرو شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش شدید محبوبیت حزب کارگر بریتانیا در اسکاتلند ابهامات در خصوص توانایی حزب کارگر برای شکست دادن دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا را در انتخابات سراسری 2015 میلادی به شدت افزایش داده است.

بر اساس این گزارش نظرسنجی انجام شده توسط موسسه "آیپسوس موری" حاکی از آن است که حزب کارگر احتمالا 90 درصد نمایندگان خود را در اسکاتلند از دست خواهد داد و تنها 23 درصد مردم اسکاتلند قصد دارند از حزب کارگر در انتخابات سال آینده حمایت کنند.

افزایش محبوبیت حزب ملی اسکاتلند به چالش بزرگی برای سایر احزاب رقیب تبدیل شده است. البته حزب ملی اسکاتلند نتوانست در همه پرسی استقلال این کشور از بریتانیا به پیروزی برسد ولی همچنان با محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است.

اگر حمایت از حزب کارگر بریتانیا در انتخابات ماه می با کاهش شدیدی روبرو شود شانس این حزب برای برکناری کامرون از قدرت سیاسی با افت محسوسی مواجه خواهد شد. حزب کارگر به طور سنتی تسلط سیاسی زیادی بر اسکاتلند دارد و 41 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند را در پارلمان بریتانیا در اختیار دارد.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب کارگر تنها می تواند 4 کرسی از کرسی های پارلمان اسکاتلند را در انتخابات آتی به دست آورد. در مقابل بیش از 52 درصد مردم اسکاتلند حمایت خود را از حزب ملی این کشور اعلام کرده اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان