فیاضی: اتوبوس سیار کتابخوانی در حاشیه شهر مشهد راه‌اندازی می‌شود

فیاضی: اتوبوس سیار کتابخوانی در حاشیه شهر مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: راه اندازی اتوبوس سیار کتابخوانی در حاشیه شهر مشهد مقدس و روستاها بررسی می‌شود.

سید‌جلال فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و شهرمان بوده و شانزدهمین دوره این نمایشگاه در مشهد هم در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

وی افزود: امسال ضمن استقبال خوب ناشران، برای نخستین بار شاهد حضور رسانه‌های دیجیتال هم بودیم که به صورت مستقل دارای سالن بودند و این مهم زمینه‌های رشد آنها را فراهم کرد.

عضو شورای‌اسلامی‌ مشهد مقدس خاطرنشان کرد: متأسفانه نمایشگاه‌های کتاب با وجود استقبال بسیار خوبی که دارند، اما هنوز نهادینه نشدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مشکلات این حوزه بوده و این مسئله ناشران کتاب را رنج می‌دهد و باید تلاش بیشتری در این رابطه صورت بپذیرد.

فیاضی تصریح کرد: من معتقدم که فرهنگ کتابخوانی را باید از مبنا و از دوران آموزشی و نظام آموزش‌وپرورش اصلاح شود.

وی تأکید کرد: حضور غرفه‌داران خوب بود و به طور خاص هم کتب‌دینی و مذهبی نمود خوبی داشت، همچنین کتب آموزشی‌ درسی و کمک‌درسی هم طبق رویه همه‌ساله غرفه شلوغ و پرمخاطبی را داشت و در مجموع این نمایشگاه یک نشاط فرهنگی‌ای را در یک فاصله زمانی کوتاه در شهرمان ایجاد کرد.

عضو شورای‌ اسلامی‌ شهر مشهد بیان کرد: موضوع راه‌اندازی اتوبوس سیار کتاب و کتابخوانی در روستاها و حاشیه‌شهر هنوز در حال مطالعه بوده و در گذشته مطالعاتی در این زمینه روی چند کتابخانه سطح داشتیم که این مجموعه‌ها فرسوده شدند و به واقع اکنون از رده خارج هستند.

فیاضی گفت: این مسئله در دست بررسی بوده و باید معاون‌فرهنگی شهرداری و اداره‌کل کتابخانه‌های استان با همدیگر یک تعامل همکاری مشترکی داشته باشند تا زمینه‌های راه‌اندازی این اتوبوس‌ها فراهم شود.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر این آمادگی را داریم تا هرگونه طرح و پیشنهادی در این رابطه به دستمان برسد به آن نگاه‌مثبتی داشته‌باشیم و انشاالله با تصویب آن‌طرح در شورای‌شهر، سبب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در مناطق محروم همچون حاشیه شهر و روستاها شویم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon