رشد ۲ برابری تولید گاز تا ۳ سال دیگر/نیمه امسال ۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی کردیم

رشد 2 برابری تولید گاز تا 3 سال دیگر/نیمه امسال 5 میلیارد دلار صرفه‌جویی کردیم

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی گاز از رشد ۲ برابری تولید گاز تا ۳ سال دیگر خبر داد و گفت: با ارسال ۷.۵ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه ها در شش ماهه امسال بالغ بر ۵ میلیارد دلار از طریق صرفه جویی به اقتصاد کشور کمک نموده ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا عراقی با اعلام این خبر تصریح نمود: همه ما بایستی با صرفه جویی کمک کنیم با ارسال گاز بیشتر به نیروگاه ها و کاهش استفاده از سوختهای فسیلی در نیروگاه ها علاوه بر حفظ محیط زیست، ارزش افزوده ایجاد نماییم.

وی با بیان اینکه نگهداری از گاز خطر ناک است، گفت: شرکت ملی گازایران یکی از حساس ترین شرکت های کشور است که به پدافند غیرعامل نیاز دارد.
عراقی با بیان اینکه تمامی هجمه ها علیه شرکت ملی گاز ایران از سوی دشمن نیست، ادامه داد: شبکه های ما هر روز و هر لحظه دچار حمله زنگ زدگی می شود که اگر ما پوشش عایقی و کنترل استاندارد نداشته باشیم، خطر آفرین است.
وی، مدیریت گاز کشور طی 10 سال آینده را از جمله برنامه های این شرکت برشمرد و افزود: موضوع خصوصی سازی نیز بایستی با برنامه ریزی و در نظر گرفتن تمامی جوانب دنبال شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه طی سه سال آینده، 13 پالایشگاه به 19 پالایشگاه، 71 ایستگاه تقویت فشار به 90 ایستگاه و 35 هزار کیلومتر خطوط انتقال به 40 هزار کیلومتر خطوط انتقال افزایش می یابد، ادامه داد: این فعالیت ها بایستی با رعایت کامل استانداردهای پدافند غیرعامل انجام شود.
وی ضمن تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل به خصوص در خطوط لوله انتقال گاز، گفت: خوشبختانه در حال حاضر این موارد رعایت می شود و با لوپ نمودن خطوط در صورت وقوع حادثه در یک خط انتقال گاز سعی می کنیم با استفاده از خطوط دیگر از قطع گاز جلوگیری نماییم همانطور که طی سال گذشته با انفجار همزمان در سه خط لوله انتقال گاز، خوشبختانه گاز کشور قطع نشد.
عراقی در خاتمه با بیان اینکه ظرف سه سال آینده ظرفیت تولید گاز در کشور به دو برابر افزایش می یابد، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با مدیریت تامین گاز گام های موثری را در راستای توسعه کشور برداریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه