کشته شدن ۲۱۴ تن در درگیری‌های بنغازی در ماه جاری میلادی

کشته شدن 214 تن در درگیری‌های بنغازی در ماه جاری میلادی

خبرگزاری تسنیم: کشته شدن ۲۱۴ تن در بنغازی از نیمه های ماه جاری میلادی تاکنون، انفجار کامیون حامل سلاح قبل از رسیدن به بنغازی، انتقاد عفو بین الملل از نقض گسترده حقوق بشر توسط شبه نظامیان لیبیایی چند خبر کوتاه از لیبی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، کشته شدن 214 تن در بنغازی طی از نیمه های ماه جاری میلادی تاکنون، انفجار کامیون حامل سلاح قبل از رسیدن به بنغازی، انتقاد عفو بین الملل از نقض گسترده حقوق بشر توسط شبه نظامیان لیبیایی، چند خبر کوتاه از لیبی است.

کشته شدن 214 تن در درگیری های بنغازی از اواسط ماه اکتبر تاکنون

منابع لیبیایی گفتند که عصر دیروز (8 مهر) در اثر درگیری‌های مستمر در شهر بنغازی  13 تن کشته شدند و درگیری با افراد مسلح که از صبح دیروز در برخی از خیابان های این شهر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

یک منبع در مرکز بهداشت بنغازی نیز گفت که این مرکز جسد 13 تن را تحویل گرفته است که 7 جسد متعقل به افراد مجهول الهویه ای است که هلال احمر در مناطق مختلف بنغازی آنها را کشف کرده است.

وی افزود: مرکز بهداشت بنغازی از آغاز درگیری‌ها در این شهر یعنی از اواسط ماه جاری میلادی جسد 198 تن را تحویل گرفته است و اجساد سایر کشته شدگان نیز بین بیمارستانهای دیگر توزیع شده اند.

از  اواسط ماه اکتبر جاری تاکنون 214 تن در درگیری‌های بنغازی در شرق لیبی کشته شده اند.

انفجار کامیون حامل سلاح قبل از رسیدن به بنغازی

یک منبع نظامی گفت: یک کامیون کامیون که شامل مقادیر زیادی مهمات و موشک بود که به فاصله چند متری از دروازه منطقه سید سلطان در 40 کیلومتری شرق اجدابیا منفجر شد.

وی افزود: راننده این کامیون بدون توجه به دستورات نیروهای ارتش از موانع ایست و بازرسی این مرکز عبور و در حال ادامه مسیر خود به سمت بنغازی بود که در اثر تیراندازی نیروهای ارتش به سمت وی مجروح شد.

این منبع در ادامه گفت: نیروهای ارتش این راننده را مجبور به پیاده شدن از کامیون کردند که لحظاتی بعد از پیاده شدن وی، این کامیون به دلیل اینکه مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته بود،‌ منفجر شد.

وی افزود: راننده این کامیون هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا است و بر اساس اطلاعات اولین وی لیبیایی نبوده  و قرار بود این سلاح و مهمات به افراد مسلح تندرو در بنغازی رسانده شود.

سازمان عفو بین الملل نقض گسترده حقوق بشر در غرب لیبی را محکوم کرد

سازمان عفو بین الملل نقض گستره حقوق بشر در لیبی و جنایات جنگی توسط شبه نظامیان درگیر در غرب لیبی را محکوم کرد.

این سازمان حقوقی در گزارشی اعلام کرد که شبه نظامیان غیرقانونی و گروه‌های مسلح از جهات مختلف حقوق غیرنظامیان را به طور گسترده نقض کرده اند که این به معنای ارتکاب جنایات جنگی توسط این شبه نظامیان است.

سازمان عفو بین الملل همچنین تأکید کرد که گروههای شبه نظامی در غرب لیبی از جمله گروه های موسوم به "فجر لیبی"،  ائتلاف "الزنتان" و "ورشفانه" بی‌توجهی کامل خود را به حفظ جان غیر نظامیان نشان داده و مناطق مسکونی و درمانی را هدف حملات توپخانه ای و موشکی خود قرار داده اند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت