بطحایی: پیشنهاد جدی برای تصدی وزارت علوم به من نشده/ اگر پیشنهاد شود مانعی نمی‌بینم

بطحایی: پیشنهاد جدی برای تصدی وزارت علوم به من نشده/ اگر پیشنهاد شود مانعی نمی‌بینم

خبرگزاری تسنیم: رئیس اسبق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و از گزینه‌های احتمالی وزارت علوم با اشاره به اینکه تاکنون صحبت جدی درباره تصدی وزارت علوم با وی نشده گفت: اگر این پیشنهاد مطرح شود مانعی نمی‌بینم.

سیدمحمد تقی بطحایی رئیس اسبق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و از گزینه‌های احتمالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه آیا مسئولان دولت از وی برنامه‌ای در خصوص وزارت علوم تقاضا کرده‌اند؟ گفت: در این زمینه صحبتی با من نشده، اما امیدوارم گزینه وزارت علوم فردی باشد که ضمن مقبولیت دانشگاهیان، فردی علمی و با تجربه و با آموزه‌های دینی باشد که بتواند جایگاه علمی و فرهنگی کشور را با نظر سیاست‌گذاران قانونی ارتقاء بخشد و مسئولان نیز دنبال چنین فردی باشند.

وی در خصوص اقبال دانشگاهیان به وی برای مدیریت وزارت علوم، افزود: این بزرگواری دوستان است و باید با مشورت بزرگان و افراد با تجربه فردی انتخاب شود که بتواند وزارت علوم را از بلاتکلیفی خارج و اهدافی مانند کیفیت آموزشی کشور را با استفاده از افراد موثر و عالم در چارچوب‌های مدیریتی و فرهنگی به خدمت گیرد و با مشورت با بزرگان چنین فردی برای وزارت علوم انتخاب کند.

رئیس اسبق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مهمترین شاخص‌ها و اولویت وزارت علوم را در این شرایط چه می‌دانید و شاخص‌های مجلس و دولت را برای وزیر پیشنهادی علوم چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: شاخص‌ها و معیارهای مجلس و دولت همسو است و همه دوست دارند شتاب علمی و جایگاه اقتدار علمی کشور که رهبری مرتبا آن را رصد می‌کند توسط فردی با توان بالا استمرار یابد.

بطحایی گفت: دولت و مجلس هر دو در این زمینه دقت نظر دارند، ضمن اینکه حساسیت‌هایی هست که فردی با مقبولیت دانشگاهی و با آموزه‌های دینی انتخاب شود که بتواند نظام جمهوری اسلامی ایران را که در زمینه علمی امروز در منطقه و جهان در جایگاه خوبی است را ارتقاء داده و همه دغدغه‌ها بر این مسئله است که بتوانیم در زمینه علمی، اهداف سند چشم‌انداز 1404 را تحقق بخشیده و آن را اجرایی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این مسئولیت به شما پیشنهاد شود آن را می‌پذیرید؟، پاسخ داد: تاکنون پیشنهادی به صورت جدی مطرح نشده و بنده با تجربه اندکی که در دو دوره مسئولیتم در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی داشته‌ام در صورت مطرح شدن این پیشنهاد مانعی نمی‌بینم، البته من خواستار این مسئله نیستم، اما اگر نظام خواستار چنین چیزی باشد آن را موهبتی می‌بینم تا آنچه در توان دارم در این مسئله به خدمت بگیرم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon