لایحه خروج از رکود تقدیم هیات رئیسه شد/بررسی در صحن مجلس از هفته آینده

لایحه خروج از رکود تقدیم هیات رئیسه شد/بررسی در صحن مجلس از هفته آینده

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در کمیسیون کار خود را پیرامون لایحه خروج از رکود انجام دادند و شب گذشته گزارش آن را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردیم، هفته آینده نیز به صحن علنی مجلس می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمیدرضا فولادگر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی، با اشاره به جزئیات لایحه خروج از رکود اظهار کرد: دولت لایحه رفع موانع تولید را به‌همراه بسته خروج رکود به مجلس ارائه کرده و نیز برای دائمی کردن احکام بودجه، لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را برای بررسی به مجلس داده است.

وی پیرامون لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بیان کرد: بخش از این لایحه همان طرحی بوده که سال گذشته به‌صورت طرح کار کردیم و رأی نیاورد، بخش دیگر را دولت برای ارتقای نظام مالی و تقویت بنیه مالی خود آورده است؛ بخشی هم تعیین تکلیف بدهی‌ها و مطالبات دولت بوده و بخشی نیز پیرامون بانک‌ها بوده که در آن 3 سال به بانک‌ها فرصت دادیم تا اموال خود را واگذار کرده و کار غیربانکی انجام ندهند.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از این لایحه نیز درباره بازار سرمایه و بورس بوده که برخی حمایت‌های مالیاتی و سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته و اگر شخصی در پروژه‌ای منابع مالی آورد، به سرمایه او معافیت مالیاتی می‌خورد.
وی تصریح کرد: غیر از چند مورد اختلافی که در این لایحه وجود داشت، بقیه مواد را با اصلاحاتی پذیرفتیم و 36 ماده را نیز الحاق کردیم که در قریب به اتفاق آن‌ها توانستیم نظر موافق دولت را جذب کنیم، شب گذشته گزارش آن را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردیم و در واقع ما کار خود را در کمیسیون انجام دادیم و این لایحه به هیئت رئیسه رفته بعد از آن و پس از ویرایش‌هایی در هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.

فولادگر با اشاره به سیاست‌های خروج از رکود دولت یازدهم، بیان کرد: دولت با سیاست‌های وزیر اقتصاد بنا را در همان سال نخست بر مهار تورم گذاشت که در این باره موفق بود و مسئولان تورم را از 35 درصد به 20 درصد رساندند که تورم نقطه به نقطه از این هم پائین‌تر آمد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت اولویت خود را بر کنترل نقدینگی گذاشت که همین موضوع سبب رکود می‌شود، اظهار کرد: اگر تا چند ماه آینده لایحه خروج از رکود به قانون تبدیل شده اجرای آن صورت پذیرد، در دوره میان‌مدت با توجه به اینکه اصل آن به تأمین مالی تولید و سرمایه در گردش است، برای خروج از رکود می‌‌تواند مؤثر باشد.
وی گفت: برای اینکه مشکلات اقتصادی در طولانی‌مدت حل شود باید بازار سرمایه و بازار کار کنار بازار پول بهبود پیدا کرده قانون رفع موانع تولید و قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار که تا به حال دوسوم آیین‌نامه‌های آن اجرا نشده، نیز اجرایی شود که در ماده 2 و 3 این قانون آمده که باید تمام آیین‌نامه‌ها، مصوبات و بخش‌نامه‌ها زیر نظر بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار بگیرد و ما هم گفتیم که برای تمام این قانون باید نظر بخش خصوصی لحاظ شود.

فولادگر با اشاره به ادغام وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با ادغام این 2 وزارت‌خانه تنها یک وزیر و چند معاون کم شده و حتی یک نفر هم از مجموعه 2 وزارت‌خانه کم نشده است، تنها 2 وزارت‌خانه بزرگ به یک وزارت بزرگ‌تر تبدیل شده اما لایحه شرح وظایف این وزارتخانه نیز هنوز ارائه نشده که باید هرچه زودتر این کار صورت پذیرد.
وی افزود: آقای نعمت‌زاده از افرادی هستند که از دوران ابتدای انقلاب و در دولت موقت پست وزارت داشتند و انسان مطلع و کارکرده‌ای هستند و شاید به‌دلیل اینکه سن بالایی دارند، حوصله ایشان کم است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون خبر استیضاح وزیر کشور تصریح کرد: بحث استیضاح وزیر کشور مطرح نیست.
انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه