الاخبار: هدیه نظامی ایران آماده تحویل به لبنان است/۳ ویژگی هدیه تهران به بیروت

الاخبار: هدیه نظامی ایران آماده تحویل به لبنان است/3 ویژگی هدیه تهران به بیروت

خبرگزاری تسنیم: یک منبع دیپلماتیک ایرانی اعلام کرد تنها سه ساعت بعد از موافقت لبنان با هدیه نظامی ایران، تجهیزات نظامی لازم در فرودگاه بیروت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک منبع دیپلماتیک ایرانی به روزنامه الاخبار اعلام کرد که در فرودگاه تهران هواپیمایی حضور دارد که در هر لحظه آمادگی پرواز به بیروت را دارد. این منبع تاکید کرد که ما منتظر تماس بیروت هستیم تا ظرف سه ساعت سلاح‌هایی که قرار است ایران به ارتش لبنان کمک کند را به این کشور برسانیم.

وی در این گفتگو ابراز داشت که پیشنهاد هدیه ایران به ارتش لبنان سه ویژگی دارد اول اینکه پیشنهادی عملی است و بدون هزینه و بدون حضور واسطه‌ها صورت می‌گیرد. دوم اینکه این پیشنهاد بدون پیش شرط یا پیوست‌های محرمانه یا هزینه‌های سیاسی است. سوم این که وقتی ایران پیشنهاد تجهیز ارتش لبنان را داد، در عین حال دشمنان این کشور از اسرائیل گرفته تا گروه‌های تروریستی را تجهیز نمی‌کند.

این منبع گفت: منافع همه در این است که ارتش لبنان حمایت شود، ما همگی الان در یک کشتی هستیم. حوادث اخیر در عرسال و طرابلس و المنیه روشن کرد که جماعت‌های تکفیری به دنبال تکرار جنایت‌های عراق و سوریه در لبنان هستند. این قطعاً به نفع ما و به نفع لبنانی‌ها نیست.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان