اعزام تیم‌های بازرسی برای رصد کیفیت آموزشی ۹۰۰ مدرسه دولتی واگذار شده به بخش خصوصی

اعزام تیم‌های بازرسی برای رصد کیفیت آموزشی 900 مدرسه دولتی واگذار شده به بخش خصوصی

خبرگزاری تسنیم:رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: با واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی کمبود معلم به ویژه در مدارس مناطق محروم و حاشیه شهرها حل شد و تا ۸ مهر تمام این مدارس معلم داشتند و از اواخر آبان بازرسی کیفیت آموزشی در مدارس واگذار شده آغاز می‌شود.

مرضیه گرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " ابهاماتی دررابطه با واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی از سوی برخی از کارشناسان مطرح می‌شود، هدف آموزش و پرورش از اجرای این طرح چیست؟" اظهار داشت:  یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح حل مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس بود. به دلیل کمبود نیروی انسانی، برخی از معلمان مجبور می‌شدند تا در دو شیفت کار کنند و حق التدریس بگیرند. این موضوع باعث می‌شد تا معلم در شیفت دوم با خستگی وارد کلاس‌ درس شود و در برخی موارد شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان بودیم.

وی افزود:‌ با اجرای طرح واگذاری تعدادی از مدارس دولتی به بخش خصوصی توانستیم از طریق همراهی موسسان بخش خصوصی کمبود نیرو را جبران کنیم. در مدارس واگذار شده نیروهای جوان و معلمان بازنشسته‌ای که توانایی کار دارند، دعوت به همکاری شدند که این موضوع باعث افزایش کیفیت آموزشی در مدارس می‌شود.

** حل مشکل کلاس‌های درسی که گاه با گذشت دو ماه از سال تحصیلی معلم نداشتند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: نمی‌توانیم کلاس‌های درس را معطل بگذاریم تا معلمان مدنظر را تربیت کنیم. طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی در مناطق محروم و حاشیه شهرها نکات مثبتی را به همراه داشته است. در سال‌های گذشته شاهد بودیم که در این مناطق گاه با گذشت دو ماه از سال تحصیلی معلم تامین نمی‌شد اما امسال تا 8 مهر تمام کلاس‌های درس معلم داشتند.

گرد بیان کرد:‌ اولین اتفاقی که در قالب این طرح صورت گرفت این بود که شاهد افزایش کیفیت آموزشی مدارس دولتی به کمک موسسان غیردولتی بودیم. مسئله دوم مباحث اقتصادی و به صرفه بودن این طرح برای آموزش و پرورش است. باید توجه داشت که در سیاست‌های ابلاغی آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری به موضوع استفاده از بسترهای موجود در جامعه و بهره‌مندی از مشارکت مردم بهره اشاره شده است که این طرح نیز در این جهت است.

** بیمه حتمی معلمانی که 24 ساعت در هفته تدریس می‌کنند

وی درخصوص بیمه معلمان جذب شده در این طرح عنوان کرد: به موسسان اعلام کرده‌ایم که معلمان جذب شده را بیمه کنند چرا که این موضوع منجر به افزایش انگیزه آنها می‌شود و معلمی که انگیزه داشته باشد با کیفیت بهتری کار می‌کند. به موسسان اعلام شده معلمانی را که 24 ساعت در هفته تدریس می‌کنند حتما بیمه کنند و ماه آینده اسامی و وضعیت معلمان جذب شده در قالب این طرح را کنترل خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: رصد و بررسی وضعیت مدارس واگذار شده از هفته دوم مهر آغاز شده است و در 27 استانی که این طرح به اجرا در آمده است وضعیت اجرای مفاد بخشنامه ابلاغی را بررسی می کنیم، از اواخر آبان بازرسی کیفیت آموزشی و وضعیت مدارس واگذار شده با کمک سایر معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌شود و در گزارش تیم‌های بازرسی نقاط ضعف و قوت طرح مشخص می‌شود.

گرد گفت: در بازدید های به عمل آمده کیفیت بخشی آموزشی و اجرای قوانین به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد البته در این طرح از موسسین موفق استفاده شده تا بتوانند با بهره‌مندی از معلمان با تجربه، روحیه خلاقیت در مدارس باز تولید شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon