درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی/ تظاهرات سراسری در قدس اشغالی و غزه

درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی/ تظاهرات سراسری در قدس اشغالی و غزه

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی امروز بیش از ۳ هزار نیروی پلیس را در سراسر شهر قدس اشغالی مستقر کرده و به منظور کاهش خشم فلسطینیان مجبور شد در میان تدابیر شدید امنیتی مسجد الاقصی را بازگشایی نماید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، نیروهای اشغالگر اسرائیل تدابیر امنیتی در مسجد الاقصی را تشدید کرده و تنها به مردان بالای 50 سال اجازه ورود به مسجد را می‌دهند.

در همین راستا جنبش فتح طی فراخوانی امروز جمعه را روز خشم در پاسخ به سیاست های تخریب و تعرض به اماکن مقدس اعلام کرده است.

پیش بینی می شود که امروز همچنین پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی هایی به سمت ایست های نظامی رژیم اشغالگر برگزار شود.

در همین رابطه «یتسحاق اهارونوویچ» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستوراتی در خصوص تقویت نیروهای پلیس در این شهر و پایگاه های حساس آن صادر کرده است و روز گذشته تعداد نیروهای مستقر در قدس به 2 هزار نفر رسید و انتظار می رود امروز نیز به 3 هزار نفر برسد.

این در حالی است که حرم قدس شریف روز گذشته برای نخستین بار از زمان ورود «آریل شارون» به مسجد الاقصی در سپتامبر سال 2000، به روی نمازگزاران فلسطینی بسته شد.

ترور «یهودا گلیک» بهانه ای برای بستن مسجد الاقصی

به دنبال حادثه چهارشنبه شب گذشته و تیراندازی به سمت «یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی روز گذشته دروازه های مسجد الاقصی را به روی فلسطینیان بست.
«یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول جمعیت امنای جبل الهیکل (مسجد الاقصی) است که چهارشنبه شب گذشته هدف تیراندازی از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر قدس قرار گرفت و بنا به گفته منابع خبری صهیونیستی حال وی وخیم است و بنا بر اعلام صهیونیست ها «معتز حجازی» اسیر آزاد شده فلسطینی عامل ترور گلیک بود که صهیونیست ها طی عملیاتی وی را به شهادت رساندند.

 

حماس و جهاد اسلامی: عملیات «قدس» واکنش طبیعی به تجاوزات رژیم اشغالگر است

جنبش های حماس و جهاد اسلامی تلاش برای ترور «یهودا گلیک» خاخام صهیونیست مسئول یورش های مکرر به مسجد الاقصی را واکنش طبیعی به تجاوزات صهیونیست ها برشمردند.
«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت که این عملیات پاسخ و نتیجه طبیعی تجاوزات و یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین و تجاوز به نمازگزاران و طرد ساکنان قدس است.
برهوم همچنین از اهالی قدس و همه فرزندان ملت فلسطین خواست تا این گونه عملیات ها و مقابله با نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان را به منظور دفاع از مسجد الاقصی و حقوق ملت فلسطین ادامه دهند.
از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که عملیات ترور خاخام یهودا گلیک یادآور این مسئله است که ابزارها و وسایل مقاومت در حال توسعه و پیشرفت برای متناسب شدن با حجم تجاوزات اسرائیل علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین است.
«داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در این باره اظهار داشت: گلیک یکی از خطرناک ترین عاملان تحریک و مشارکت در قتل کودکان فلسطینی و تجاوزات روزمره علیه قدس و مسجد الاقصی است و عملیات امروز علیه وی کاملا به جا بوده است.
شهاب اظهار داشت که تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران تجاوز خطرناک و توطئه برای تقسیم این مکان مقدس است.
وی از عموم ملت فلسطین به خصوص ساکنان قدس و اراضی اشغالی سال 1948 و کرانه باختری خواست تا برای مقابله با این تجاوزات صهیونیست ها و دفاع از مسجد الاقصی بسیج شوند.

نتانیاهو: درگیری های قدس می‌تواند به نبردی طولانی‌مدت تبدیل شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درگیری های کنونی در قدس تاکید کرد که این درگیری ها می‌تواند به نبردی طولانی‌مدت تبدیل شود.
بنیامین نتانیاهو با اشاره به عدم انتقاد جامعه بین الملل از مواضع عباس اعلام کرد: من تا به حال یک کلمه درباره محکومیت بین‌المللی اظهارات عباس درباره ممانعت از ورود یهودیان به  معبد مقدس یهودیان نشنیده‌ام.
نتانیاهو در ادامه گفت: جامعه بین‌الملل باید دست از ریاکاری برداشته و علیه افردای که سعی در تحریک  و تغییر وضعیت فعلی دارند اقدامی انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که این مسئله می‌تواند به نبردی طولانی‌مدت تبدیل شود اما باید از شعله‌های آن بکاهیم. هیچ یک از طرفین نباید به تنهایی اجرای قانون را در دست گیرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین خواستار تشدید تدابیر امنیت در قدس اشغالی شد.

یعلون: عباس مسئول ترور ناکام «یهودا گلیک» است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور ناکام «یهودا گلیک» خاخام افراطی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول ترور ناکام وی دانست و گفت که تلاش برای ترور گلیک در نتیجه تحریک فلسطینیان علیه یهودیان رخ داده است.
وی مدعی شد که عباس با دروغ های خود در خصوص حق عبادت یهودیان، موجب تحریک فلسطینیان شده و نتیجه آن نیز مقاومت است همچنانکه امروز ترور ناکام گلیک را شاهد بودیم.
وی افزود: تاکید ما این است که درگیری با فلسطینیان تنها بر سر زمین نیست بلکه به دلیل آن است که فلسطینیان حق ما برای زندگی در این سرزمین را به رسمیت نمی شناسند.
از سوی دیگر «اهارون اهارونوویچ» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هرگز به مقاومت اجازه نخواهیم داد که در قدس قد علم کند، اسرائیل با قدرت با هر تلاشی برای آسیب رسانی به یهودیان را مقابله خواهد کرد.
در همین راستا پلیس رژیم اشغالگر صبح امروز به «موشیه فیگلین» یهودی افراطی اجازه داد تا به مسجد الاقصی یورش ببرد.

گانتس: آتش بس در غزه هر لحظه در آستانه فروپاشی است

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که آرامش موجود در جنوب سرزمین اشغالی و نوار غزه هر لحظه در آستانه فروپاشی قرار دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «بنی گانتس» طی اظهاراتی در دانشگاه تل آویو در جریان مراسم تجلیل از افسرانی که در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه مشارکت داشتند، گفت: آرامشی که در جنوب اسرائیل و نوار غزه وجود دارد هر لحظه ممکن است فروبپاشد.

وی افزود که عملیات نظامی «صخره سخت» یکی از حملات نظامی پیچیده در سال های اخیر بود و ما چشمانمان را به همه جبهه ها باز کرده و آماده اجرای ماموریت دفاع از اسرائیل هستیم.

گانتس همچنین اظهار داشت که حماس با حفر تونل هایی در غزه آن را مقاوم کرده و توان موشکی و نظامی خود را افزایش داده است.

از سوی دیگر «سامی ترگمن» فرمانده منطقه جنوبی در ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل از زمان جنگ ژوئن سال 1967 تا کنون شاهد چنین جنگی در جبهه جنوبی نبوده است.

وی افزود: از زمان جنگ 6 روزه در جبهه جنوبی وارد چنین جنگی با این حجم نشده بودیم.

لیونی: وضعیت در بیت‌المقدس بحرانی است

«زیپی لیونی» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت حساس در بیت‌ المقدس هشدار داد و خواستار رفتار عاقلانه در شرایط کنونی شد.
لیونی در این باره گفت: اسرائیل دارای حق حاکمیت در بیت ‌المقدس است. ما باید عاقلانه رفتار کنیم. این اظهارات وزیر دادگستری اسرائیل درحالی مطرح شده که به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن دروازه های مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی، درگیری بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست تشدید شده است.

عباس: اقدام اسرائیل در بستن مسجد الاقصی اعلان جنگ است/ قدس و مقدسات اسلامی خط قرمز است

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در اظهاراتی تاکید کرد که قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن «خط قرمز» است.
از سوی دیگر «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تصمیم اسرائیل مبنی بر بستن مسجد الاقصی به روی مسلمانان در شهر قدیمی قدس به منزله اعلان جنگ علیه ملت فلسطین است.
وی اظهار داشت: تداوم این تجاوزات و تشدید حملات اسرائیل خطرناک و به منزله اعلان جنگ علیه ملت فلسطین، مقدسات و امت های عربی و اسلامی است.

مدیر مسجد الاقصی: بستن مسجد الاقصی منطقه را در معرض خطر قرار می دهد

«عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی گفت تا زمان باز شدن دروازه های مسجد الاقصی در داخل مسجد باقی خواهد ماند.
وی افزود که وزیر امنیت رژیم صهیونیستی دستور بسته شدن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را صادر کرده است.
الکسوانی همچنین اظهار داشت که این تصمیم رژیم صهیونیستی مستلزم مداخله کشورهای عربی و اسلامی است زیرا بسته شدن مسجد الاقصی کل منطقه را در معرض خطر قرار می دهد.

گردان های القسام: قدس عنوان مبارزه و قبله مقاومت باقی خواهد ماند

گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس عملیات قدس و تلاش برای ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی را تبریک گفت.
«ابو عبیده» سخنگوی گردان های القسام طی اظهاراتی در سایت اجتماعی توییتر نوشت: قدس شراره «العصف الماکول» (جنگ اخیر غزه) بود و جرقه نبرد آزادسازی را نیز خواهد زد.
وی تاکید کرد: قدس تا زمان آزادسازی آن عنوان مبارزه و قبله مقاومت از لوث وجود صهیونیست های غاصب باقی خواهد ماند.
ابو عبیده همچنین به مبارزان قدس به خاطر تیراندازی به یک صهیونیست مجرم کینه توز و انتقام گیری از وی درود فرستاد.

فراخوان حماس برای پاسداری از معراجگاه نبی مکرم اسلام

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در کرانه باختری مردم فلسطین و حامیان و طرفداران و اعضای خود را به شرکت گسترده در راهپیمایی های حمایت از مسجد مبارک الاقصی و پشتیبانی فلسطینیان ساکن بیت المقدس فراخواند.
این جنبش با انتشار بیانیه ای از تمامی گروه ها و قشرهای فلسطینی خواست تا در راهپیمایی پاسداری از مسجد الاقصی شرکت کنند و مردم بیت المقدس را در مصاف با اشغالگران صهیونیست تنها نگذارند.
حماس در این بیانیه بر لزوم گرفتن انتقام خون شهدای فلسطین؛ به ویژه خون معتز الحجازی و مقابله همه جانبه فلسطینیان با تعرضات صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است:« حراست از مسجد مبارک الاقصی وظیفه همه امت های عربی و اسلامی است.»

وزیر اوقاف فلسطین: بستن مسجد الاقصی توطئه ای برای تقسیم این مسجد است

شیخ «یوسف ادعیس» وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین تاکید کرد که بستن مسجد الاقصی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی که برای نخستین بار از زمان اشغال قدس در سال 1967 صورت می گیرد، تلاشی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.
وی اظهار داشت که این اقدام توطئه ای جدید برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است و باید به این اقدام خطرناکی که تعرض به حق سیاسی، دینی و قانونی مسلمانان در مسجد الاقصی است، توجه نمود.
وی تاکید کرد: عملیات بستن مسجد الاقصی به هر دلیلی که باشد، یادآور بهانه های واهی صهیونیست ها پس از کشتار دردناک در حرم شریف ابراهیمی در سال 1994 است که مقدمه ای برای تقسیم زمانی و مکانی این حرم شریف شد.

الحمد الله: آنچه در قدس و مسجد الاقصی رخ می دهد، هتک حرمت مقدسات است

از سوی دیگر «رامی الحمد الله» نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین تاکید کرد که آنچه در قدس و مسجد الاقصی رخ می دهد، هتک حرمت مقدسات و جایگاه قدس در نزد فلسطینیان است.
وی طی سخنانی در رام الله با بیان این مطلب از جامعه جهانی به خصوص شورای امنیت خواست تا سریعا برای توقف تجاوزات مکرر اسرائیل علیه قدس و مسجد الاقصی که تنش و خشونت را تشدید می کند، مداخله نمایند.
حمد الله همچنین بر پایبندی دولت فلسطین به انجام وظایف خود در قبال نوار غزه و قدس شرقی تاکید کرد و افزود که هیچ طرح ملی فلسطین بدون نوار غزه و قدس وجود ندارد.

البطش: جهاد اسلامی به راه «معتز حجازی» ادامه خواهد داد

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که پاسخ «معتز حجازی» پاسخ طبیعی جهاد اسلامی به حوادث قدس بود.
«خالد البطش» تاکید کرد که شهید معتز حجازی رأس پروژه شهرک سازی در قدس اشغالی را هدف قرار داده است و جهاد اسلامی به این راه و شیوه ادامه خواهد داد و پاسخ حجازی پاسخ طبیعی جهاد اسلامی به حوادث قدس بود.
وی طی اظهاراتی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: در برابر آنچه در قدس رخ می دهد ما هیچ گزینه ای جز گزینه القسام، عبدالقادر الحسینی، الشقاقی، یاسین، ابو عمار و همه شهدا نداریم و هیچ گزینه ای برای حمایت از قدس جز گزینه معتز حجازی نیست و این گزینه باید در هر خیابان و شهری وجود داشته و هر جوانی آن را بپذیرد.
البطش در پایان به فرزندان جهاد اسلامی، مقاومت اسلامی و مبارزان آن درود فرستاد.

جهاد اسلامی امروز را روز خشم برای یاری قدس و مسجد الاقصی اعلام کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز جمعه را روز خشم برای یاری مسجد الاقصی و حمایت از حق ساکنان قدس برای دفاع از خویش در مقابله با شهرک سازی و یهودی سازی خواند.
«محمد الحرازین» از رهبران جنبش جهاد اسلامی مردم فلسطین در سراسر شهرها، روستاها و اردوگاه ها را به برگزاری تظاهرات های روز خشم و تاکید بر ادامه راه «معتز حجازی» فراخواند.
وی افزود که اگر کسی امروز از به جا آوردن تکلیف خود برای یاری ساکنان قدس در نبردشان کوتاهی کند، گناهکار است.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی اعم از اقدامات تروریستی، سرکوب و تجاوز علیه شهر قدس و ساکنان مقاوم و پایدار آن را محکوم کرد.
الحرازین همچنین بر ضرورت مقابله با پروژه شهرک سازی و یهودی سازی و به شکست کشاندن آن از طریق استمرار ساخت و ساز در قدس تاکید کرد و گفت که این امر نیازمند حمایت مستمر از اهالی قدس است.
وی در ادامه فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به بسیج عمومی و ساکنان اراضی اشغالی سال 1948 را به عزیمت به سمت مسجد الاقصی برای به جا آوردن نماز در آن دعوت کرد.
وی تصریح کرد که جنبش جهاد اسلامی پس از اقامه نماز جمعه از میدان فلسطین در مرکز شهر غزه راهپیمایی برگزار می کند.

واکنش‌ها به تجاوزات جدید صهیونیست ها در قدس

پس از اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «معتز حجازی» و بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی، حزب الله لبنان و انصار الله یمن در واکنشی این اقدام را محکوم کردند.
حزب الله همچنین از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواست ضمن اقدام جدی، همه با هم در کنار مردم فلسطین قرار گیرند.
اردن نیز در واکنش به این حوادث آن را اقدامی خطرناک از سوی مقامات رژیم اشغالگر قدس خواند که تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.
دانشگاه الازهر مصر نیز تصمیم رژیم صهیونیستی در بستن صحن مسجد الاقصی را محکوم و تأکید کرد این اقدام نزاع مذهبی را تشدید می‌کند.

بعد از واکنش‌های شدید در کشورهای اسلامی و تشدید درگیری‌ها که احتمال شروع انتفاضه سوم را می‌داد پلیس رژیم صهیونیستی مجبور به بازگشایی مسجد الاقصی شده است ولی از ورود نمازگزاران زیر پنجاه سال به مسجد الاقصی جلوگیری می کند.
قدس اشغالی از چندین ماه پیش شاهد درگیری‌هایی بین فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی بوده است که بر اثر آن چندین جوان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این درگیری‌ها از یک هفته پیش به دنبال بالا گرفتن اهانت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین و مقدسات قدس اشغالی شدت بیشتری یافته است. 

                                                                                                      تحولات امروز مسجدالاقصی

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینان در گذرگاه قلندیا و الخلیل

شبکه خبری اسکای نیوز از وقوع درگیری بین نظامیان صهیونیست با ده‌ها شهروند فلسطینی در گذرگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی خبر داد. همچنین منابع خبری از درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینبان در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری گزارش می دهند.(جزئیات بیشتر)

تظاهرات دهها هزار فلسطینی در غزه

درپی فراخوان حماس و جهاد اسلامی فلسطین مبنی بر تظاهرات گسترده علیه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی ، دهها هزار فلسطینی در غزه تظاهرات کردند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان