مذاکره اپل با فروشندگان ایرانی برای ورود رسمی به بازار ایران

مذاکره اپل با فروشندگان ایرانی برای ورود رسمی به بازار ایران

خبرگزاری تسنیم: وال استریت ژورنال اعلام کرد شرکت اپل در حال مذاکره جهت یافتن شرکای ایرانی برای فروش رسمی محصولات خود در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، شرکت اپل در حال انجام مذاکراتی مقدماتی است تا در صورت کاهش تحریم ها علیه ایران، فروش آیفون در این کشور را آغاز کند.
این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی که نام آنها فاش نشده نوشت، اپل مذاکراتی را با توزیع کنندگان آغاز کرده است تا در صورت مجاز اعلام شدن (تجارت با ایران)، کانال های فروش رسمی ای را در این کشور ایجاد نماید.
اپل در حال حاضر هیچ مرکز فروش یا شریک تجاری ای در ایران ندارد، اما تولید این شرکت از طریق فروشندگان غیررسمی در ایران عرضه می شود.
بر اساس این گزارش، اپل در حال مذاکره در خصوص امکان یافتن شرکای ایرانی برای فروش محصولات خود در بین خرده فروشان است، بدون اینکه فروشگاه ویژه ارائه محصولات اپل در این کشور تاسیس نماید.
این شرکت آمریکایی از این مدل در دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی استفاده کرده است.
اگر اپل وارد بازار ایران شود، به جمع شرکت هایی خواهد پیوست که به دنبال ورود به بازار بزرگ این کشور است. بازار ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی 1979، برای شرکت های آمریکایی غیرقابل دسترس شده است.
شرکت بوئینگ اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، برای اولین بار از سال 1979، به شرکت ایران ایر قطعات هواپیما فروخته است.
در ماه آوریل، دولت آمریکا مجوزی را برای دوره ای محدود به شرکت بوئینگ داد تا این شرکت بتواند قطعات یدکی هواپیما به ایران بفروشد. بوئینگ هنوز مجاز به فروش هواپیماهای جدید به ایران نیست.
شرکت جنرال الکتریک نیز مجوز لازم را برای فروش قطعات هواپیما به ایران دریافت کرده است.
شرکت اپل احتمالا از تصمیم ماه می دولت آمریکا برای برداشتن ممنوعیت فروش فن آوری های ارتباطاتی به ایران، منتفع خواهد شد.
انتهای پیام/ 164

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک