گردشگری آبی و دریایی در مازندران تقویت شود

گردشگری آبی و دریایی در مازندران تقویت شود

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به قابلیت های دریایی استان، گفت: گردشگری آبی و دریایی در مازندران تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس، قاسم احمدی لاشکی امروز در حاشیه بازدید از سد سیاه بیشه کندوان، اظهار کرد: سد سیاه بیشه قابلیت جذب توریست را دارد و باید در این زمینه مطالعات لازم انجام شود.

وی افزود: واحد های پذیرایی مستقر در جاده چالوس از بهترین واحدهای پذیرایی کشور محسوب می شوند و نیاز است برای رفع مشکلات آنها چاره اندیشی شود.

احمدی تاکید کرد: از مرزن‌آباد تا منطقه نسا هیچ مجموعه اقامتی وجود ندارد و پمپ بنزین دیده نمی‌شود و باوجود تلاش‌هایی که صورت گرفت ولی همچنان بنزین به‌صورت دستی به فروش می‌رسد که نشان از عقب ماندگی در این حوزه است.

وی گفت: مرزن آباد که ورودی استان بوده و نخستین شهر پذیرای مسافران در مازندران است باید امکانات رفاهی و بهداشتی و خدماتی این شهر ارتقا یابد و این نیاز است مسئولان استانی نگاه ویژه ای در بخش اعتبارات به این بخش داشته باشند.

احمدی تاکید کرد: جاده چالوس زیبایی منحصر به فردی دارد که خود یکی از جاذبه های توریست مازندران محسوب می شود و باید در جهت ترمیم آسفالت وایمن سازی آن اقدام ویژه ای صورت گیرد.

فرماندار چالوس نیز در این بازدید بر ضرورت رفع مشکل مخابراتی و ایجاد شبکه اینترنت در واحدهای پذیرایی جاده چالوس تاکید کرد و گفت: جاده چالوس از زیبایی منحصر به فردی برخوردار بوده و به عنونا یکی از چهار جاده زیبای جهان نیز محسوب می شود اما دارای مشکلات فراوان است.

وی افزود: یک طرفه شدن جاده به مدت طولانی در ایام تعطیلات مشکلات فراوانی را برای اهالی روستاهای اطراف این جاده دارد که نیاز به تدبیر دارد.

فرماندار چالوس تاکید کرد: آلودگی رودخانه های طول مسیر محور چالوس،آلودگی های ایجاد شونده از سوی واحدهای پذیرایی غیرمجاز، نامناسب بودن سرویس های بهداشتی از جمله مشکلات مسیر جاده چالوس است.

زندی گفت: با توجه به اینکه غرب استان، یک منطقه گردشگری محسوب می شود و سالانه میزبان زیادی از مسافران است می تواند در جهت استقرار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در منطقه غرب استان مازندران برنامه ریزی کرد.

زندی با بیان اینکه فضاهای خوبی در محور کندوان در بحث گردشگری وجود دارد گفت: سد تلمبه ای ذخیره ای سیاه بیشه و دو دیواره سد در حوضچه ها فضای خوبی برای کاربری گردشگری است که نیاز به حمایت کارگروه گردشگری استان دارد تا فعالیت هایش را در این بخش آغاز کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon