اوباما هر توافق هسته‌ای با ایران را بر حمله پیشدستانه ترجیح می‌دهد

اوباما هر توافق هسته‌ای با ایران را بر حمله پیشدستانه ترجیح می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: "خط‌مشی دولت اوباما تعامل با ایران است نه پیشگیری نظامی ... از نظر اوباما هر توافق [دیپلماتیک] با ایران بهتر از حمله پیشدستانه نظامی است."

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آلگماینر، یورام اتینگر، مسؤول سابق امور کنگره در سفارت اسرائیل در واشنگتن، مقامی که هم رده با سفیر است، با اشاره به خط‌مشی دولت اوباما در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: "خط‌مشی دولت اوباما تعامل با ایران است نه پیشگیری نظامی ... از نظر اوباما هر توافق [دیپلماتیک] با ایران بهتر از حمله پیشدستانه نظامی است."

اتینگر همچنین مدعی شده است که شکست اوباما در رفع تهدید ایران هسته‌ای بیش از اسرائیل برای این کشور مضر خواهد بود، زیرا آمریکا هدف اول ایران است. "اسرائیل یک هدف دست سوم یا دست چهارم برای ایران است. آمریکا هدف ایران است و پس از آن کشورهای نفت‌خیز  حوزه خلیج [فارس] و سپس شاید ناتو قرار دارد."

وی در ادامه می‌افزاید که اگر آمریکا نتواند تهدید ایران را رفع کند، عدم انجام این کار از جانب اسرائیل "یک تهدید تاریخی و بزرگ" خواهد بود. 

اخیرا یک مقام دولت اوباما در گفتگو با روزنامه آتلانتیک گفته که بود که رژیم اسرائیل دیگر نمی‌تواند علیه برنامه هسته‌ای ایران دست به حمله نظامی بزند و اکنون دیگر برای این کار خیلی دیر شده است. 

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان