کلنگ احداث تالار بزرگ قرآنی استان فارس به زمین زده شد


کلنگ احداث تالار بزرگ قرآنی استان فارس به زمین زده شد

خبرگزاری تسنیم: در مراسمی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی، کلنگ احداث بزرگ‌ترین تالار قرآنی و مذهبی استان فارس به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در مراسمی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی، کلنگ احداث بزرگ‌ترین تالار قرآنی و مذهبی استان فارس پیش از ظهر امروز به زمین زده شد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آئین کلنگ‌زنی تالار بزرگ قرآنی مجمتع خاتم‌الانبیاء شیراز، با شکر و سپاس خداوند متعال برای توفیق حضور در این مراسم، اظهار کرد: برخی از دوستان پیش از اقدام ما برای ساخت این مجموعه بیان کردند اهالی شهر شیراز انتظار دارند اثری از ما در این استان و در شهر شیراز بر جا بماند.

وی با بیان اینکه خداوند مقدراتی فرمود و زمین این مجتمع آماده شد، افزود: در این زمین برای ساخت 5 پروژه برنامه‌ریزی شده و این تالار پروژه پنجم در مجتمع خاتم‌الانبیاء است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در مورد مسئله حیات و مرگ و زندگی و مردن نظر قرآن با نظر توده مردم تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم حیات و مرگ را به گونه دیگری تفسیر کرده و به استناد آیات قرآن زنده آن است که دارای آثاری باشد با وجود اینکه مرده باشد و مرده آن است که با وجود اینکه زنده است آثاری از خود بر جای نگذاشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد:خداوند در قرآن فرموده به پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد صحبت‌هایی که پس از نزول قرآن به پیامبر به ایشان گفتند تهمت شاعر بودن نزنید زیرا قرآن بر پیامبر نازل شد تا افرادی که به ظاهر زنده هستند را هدایت کند،انسان‌های به ظاهر زنده‌ای که در صف مردگان قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه علما و دانشمندان همیشه زنده هستند با اینکه جسمشان زیر خاک است، بیان کرد: آثار، افکار و برکات علما و دانشمندان همواره در دل‌ها وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه برخی از افراد جامعه با وجود داشتن ثروت از خود خیری بر جای نمی‌گذارند و مانند این است که مرده‌اند، عنوان کرد: پرونده زندگی انسان‌ها پس از مرگ بسته می‌شود مگر سه گروه از افراد که تا صدها سال پس از مرگ نیز پرونده ایشان باز می‌ماند.

وی با بیان اینکه افرادی که از آنها علم و دانش باقی بماند و دیگران از این علم و دانش بهره‌مند شوند تا ابد زنده‌اند، اظهار کرد: آثار بسیاری از علمای ما در زمینه‌های مختلف از گذشته تاکنون باقی مانده و پرونده اعمالشان هم‌چنان باز است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به صدقه جاریه در مال و علم که سبب باز ماندن پرونده صاحبشان تا ابد می‌شود، افزود: همه افراد جامعه می‌توانند با تربیت فرزند صالح و پس از مرگ پدر و مادر سبب خیر و برکات باشد تا ابد پرونده خود را باز نگاه داشته و از برکات فرزندان خود بهره‌مند شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه همه افراد جامعه می‌توانند در یکی از این بخش‌ها شرکت کرده و تا ابد نام خود را جاویدان کنند، خاطرنشان کرد: حتی می‌شود در هر سه بخش شرکت کرد و در راستای ساخت این مجتمع عده‌ای از خیران کمک کرده و این پروژه چندمنظوره شامل مسجد، حوزه علمیه، دارالقرآن و کتابخانه در شهر شیراز ساخته شده و امروز کلنگ تالار بزرگ قرآنی این مجتمع به زمین زده شد و ساخت آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تالار بزرگ دارای 2 هزار و 500 صندلی است، تصریح کرد: این تالار در کشور بی‌نظیر است و اثر ماندگاری برای شیرازی‌ها بوده و حتی جهانگردان با دیدن آن بر همت شیرازی‌ها و استان فارسی‌ها آفرین می‌گویند و ساخت این مجتمع کاری است که آبرومندانه انجام شده است.

مرجع تقلید شیعیان با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس، بیان کرد: استاندار پیروی قولی که برای کمک به ساخت این تالار بزرگ قرآنی داده اند، همت کرده و در راستای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این تالار تلاش کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با پیشنهاد اینکه نام این تالار با نام مبارک حضرت زهرا(س) مزین شود، تأکید کرد: تالار فاطمه‌الزهرا(س) شیراز و مکان‌های معنوی و این‌گونه مراکز بلا را از شهر و استان دور کرده و سبب می‌شود مردم استان و فرزندان این مرز و بوم در سلامت باشند و مشکلی برایشان فراهم نشود.

وی از تمام کارگران و مهندسان و افرادی که در ساخت این مجموعه همکاری داشتند تشکر کرد و گفت: این اثر باقی می‌ماند و امیدوارم که این افراد نیز سالم و سعادت‌مند باشند و این مشارکت‌ها پس از مرگ ذخیره آنها در روز معاد باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon