اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) در ۵۳ شهر گیلان برگزار شد


اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) در 53 شهر گیلان برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در ۵۳ شهر گیلان همزمان با ششم محرم سالروز شهادت حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در 53 شهر گیلان همزمان با ششم محرم سالروز شهادت حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد.

مراسم استانی شیرخوارگان حسینی(ع) در مهدیه و مصلی بزرگ امام خمینی(ره) رشت و با حضور بیش از دوهزار شیرخوار با نوحه سرایی مدیحه سرایان به نام استان و کشور برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) همچنین در جوار امام‌زادگان(ع) با شکوه خاصی برگزار شد و بیش از 20هزار کودک شیرخوار گیلانی در این مراسم به همراه مادرانشان حضور داشتند.

این مراسم معنوی و عزاداری در شهرهای مختلف گیلان با ندای لبیک یا حسین(ع) و مرثیه‌سرایی در مدح حضرت علی اصغر(ع) در مصلی‌های نماز جمعه و حسینیه‌های شهر و روستاهای استان برگزار شد.

مداحی، روضه خوانی، سخنرانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی از جمله برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در بیش از 100مسجد، حسینیه و مهدیه گیلان است.

مادران گیلانی در روز جهانی علی اصغر(ع) با کودکان در آغوش خود، در محرمی دیگر کودکان و نوزادان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع)، طفل شش ماهه امام حسین (ع) کردند و برای حضرت علی اصغر(ع) لالایی خواندند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon