وظیفه داریم در عزاداری‌ سیدالشهدا(ع) به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم

وظیفه داریم در عزاداری‌ سیدالشهدا(ع) به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین ابعاد قیام سیدالشهدا سیاسی است، گفت: وظیفه داریم در عزاداری‌های سیدالشهدا به مسائل سیاسی و امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته در خصوص بصیرت عاشورایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به‌خصوص شهدای کربلا اظهار داشت: حادثه کربلا یکی از حوادث مهم تاریخ بشریت است و به عنوان الگو برای تمام انسان‌ها و ارادتمندان به اهل بیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در نهضت امام حسین (ع) ابعاد مختلفی وجود داشت که لازم است به آن توجه کنیم، گفت: یکی از مهمترین ابعاد قیام سیدالشهدا(ع) بعد سیاسی آن است که امام حسین(ع) در این زمینه فرمودند «که در نخستین برخورد با سپاه دشمن مطرح کردند ببینید آنچه که برای شما پیش آمد مشاهده می‌کنید دنیا تغییر کرده و زیبایی و خوبی خود را از دست داده است آیا نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و به حق توجهی ندارند و از منکر به امر باطل جلوگیری نمی‌شود» در واقع در این موقعیت مومن باید آماده ملاقات با پروردگار باشد و جانش را فدای راه خداوند کند چرا که زندگی با ظالمان سخت و همراه با رنج است؛ سیدالشهدا در این خصوص به صورت جمعی موضوع را مطرح کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: برخی اوقات برخی افراد مطرح می‌کنند که در مجالس عزاداری سیدالشهدا بحث سیاسی مطرح می‌کنیم در حقیقت بگذارید مردم فقط عزاداری کنند که همین‌جا باید بگویم این امر بر خلاف قیام امام حسین(ع) و اصل و اساس آن که موضوع سیاسی و اجتماعی بوده است، محسوب می‌شود. 

 **مهمترین ابعاد قیام عاشورا موضوع سیاسی و اجتماعی است

محمدی بیان کرد: سیدالشهدا فرمودند کسی که حاکم ظالمی را بیبند که برخلاف قوانین الهی رفتار کرده و محرمات را حلال بشمارد و عهد و پیمان خود را با خداوند بشکند و در برابر آن قیام نکند با آن حکومت ظالم به جهنم می‌رود؛ همچنین سیدالشهدا در این خصوص نیز بحث فردی را مطرح نکردند بلکه بحث حاکمیتی و سیاسی و اجتماعی که سرنوشت مسلمانان را رقم می‌زند بیان کردند.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا فرمودند «اگر در رأس حکومتی شخصی فاسد مانند یزید باشد فاتحه اسلام خوانده می‌شود» بنابراین در این خصوص تصمیم به قیام گرفتند قیام در مقابل حکومت و سلطنت، گفت: امام خمینی(ره) نیز فرمودند همان‌شکل برای عزاداری امام حسین صواب در نظر گرفته شده است، موضوع مهم نیز موضوع سیاسی است که جنبه سیاسی از تمام جنبه‌ها بالاتر بوده و و اگر هرکس بگرید و یا بگریاند مسئله فقط گریه نیست بلکه مسئله سیاسی است. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه زمانی که جامعه دچار انحراف شده بود سیدالشهدا مطرح کردند عامل مهم حاکمیت نالایق، ستمگر و بی صلاحیت است که در این راستا امام حسین (ع) راهی جز ثابت کردن حکومت ظالم و قیام پیدا نکردند تا امت اسلامی را دوباره به همان مسیر صحیح بازگرداند، اظهار داشت: عامل اصلی انحراف در آن زمان حکومت ظالم بنی امیه بود لذا مهمترین ابعاد قیام عاشورا موضوع سیاسی و اجتماعی مطرح می‌شود.

**امیدواریم امسال روز عاشورا منشأ ذلت و خواری صهیونیست‌ها باشد

محمدی با بیان اینکه در آن زمان امپراطور بزرگی را روی کار آوردند که کسی نتواند قیام کند ولی امام حسین (ع) با جرأت و یک تنه در مقابل آنها ایستاد و حتی زمانی که اقوام ایشان به او نصیحت کردند با این موضوع کنار نیامده و قیام کرد و اقدامی مهم در تاریخ بشریت انجام داد، افزود: امام حسین(ع) حکومت بنی امیه و ظالمان را رسوا کرد و درس مبارزه با ظالمان را به ما یاد داد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با الهام از جد بزرگشان سیدالشهدا درسال 42 سخنرانی در ایام محرم ایراد کردند و مطرح کردند سیدالشهدا تکلیف ما را روشن کرده است و فرمودند تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است، گفت: امام خمینی(ره) عاشورا را الگوی خود قرار داد و با توجه به اینکه شاه از طریق ساواک به خطبا و علما دستور داد که در سخنرانی خود حرفی از آمریکا نزنند، ایشان در هفت محرم و تاسوعا مطرح کردند که در تمام منبرها توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال 13 آبان روز مبارزه با استکبار همزمان با عاشورا است که باید این موضوع را به فال نیک گرفت همچنین با توجه به اینکه تاسوعا و عاشورای سال 57 منشأ نابودی حکومت پهلوی بود امیدواریم امسال روز عاشورا منشأ ذلت و خواری صهیونیست‌ها باشد و شعار هیهات من الذله را سردهیم.

**بزرگترین منکر و خیانتکار هیئت حاکمه دولت آمریکا و اسرائیل غاصب است

محمدی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ما در منبرهای خود موضوع سیاسی را مطرح نکنیم و کاری به آمریکا نداشته باشیم، افزود: بنده همین‌جا می‌گویم امام حسین(ع) برای مبارزه با دشمنان قیام کرد که در زمان ما که در رأس آن ظالمان حکومت یعنی آمریکا و صهیونیست‌های جعلی و حرام‌زاده هستند و گرفتاری برای مظلومان به‌وجود آوردند نباید سکوت کرد. چرا که بعد سیاسی قیام امام حسین (ع) بسیار مهم بوده است.

وی ادامه داد: بعضی‌ها با کج فهمی مطرح می‌کنند چرا برخی اسامی شهدای انقلاب را در هیئت‌ها می‌گذارند و در محافل موضوع سیاسی مطرح می‌شود. در واقع برای مبارزه با ظلم و ستم باید ایستاد که در عصر ما نیز همان کسانی که راه یزدیان و بنی امیه و یا بیشتر از آنها انجام می‌دهند وجود دارند بنابراین وظیفه ما این است که در عزاداریهای سیدالشهدا به مسئله سیاسی توجه کنیم و به موضوع مهمی مانند امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دهیم چرا که بزرگترین امر به معروف در زمان سیدالشهدا ثابت کردن حکومت بنی امیه و یزیدیان بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در عصر ما بزرگترین منکر و خیانتکار هیئت حاکمه دولت آمریکا و اسرائیل غاصب است که ما باید در مقابل ظالمان بایستیم و تا آخر مقاومت کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon