اتحادیه اروپا: هیچ دلیلی برای دست داشتن اخوان در حوادث تروریستی وجود ندارد

اتحادیه اروپا: هیچ دلیلی برای دست داشتن اخوان در حوادث تروریستی وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: سفیر اتحادیه اروپا در مصر طی اظهاراتی تاکید کرد که هیچ دلیلی برای دست داشتن اخوان المسلمین در حوادث تروریستی این کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جیمز موران» در مصاحبه با شبکه ماهواره ای التحریر انفجارهای جمعه گذشته در شمال سینا را محکوم کرد و خواستار تحویل جنایتکاران به دست عدالت در نزدیک ترین زمان ممکن شد.

وی هر گونه ارتباط دادن حوادث تروریستی مصر به قضیه برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور منتسب به اخوان المسلمین را رد و بر ضرورت اجرای تحقیقات جداگانه در این حوادث تاکید کرد.

موران در خصوص موضع اتحادیه اروپا در قبال جماعت اخوان المسلمین نیز تصریح کرد که اتحادیه اروپا فعالیت های اخوان المسلمین را ممنوع نکرده است زیرا هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات دست داشتن این گروه در حوادث تروریستی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نمی توان با قاطعیت گفت که اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است و در پشت انفجارها قرار دارد.

وی ضمن اذعان به اینکه جنبش حماس فلسطین منتسب به اخوان المسلمین است، تاکید کرد که ارتباط دادن بین فعالیت های این دو گروه با وجود توافقات بین آنها درست نیست زیرا با توجه به شرایط بین مصر و فلسطین، بین این دو گروه فرق های وجود دارد.

سفیر اتحادیه اروپا در قاهره همچنین گفت: تمامی اقداماتی که اتحادیه اروپا سال گذشته در مصر انجام داد بنا به درخواست مسئولان مصر و ارتش این کشور و همه طرف های سیاسی و با هدف ایجاد نزدیکی بین دیدگاه های دو طرف بود همچنانکه ارتش مصر و همه جناح های سیاسی در تلاش های خود برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع مصر، جدی و صادق بودند.

وی افزود: ما نهایت تلاش خود را کردیم اما در نهایت موفق نشدیم و رژیم مرسی در آن زمان به پیام های ما اعتنایی نکرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان